Äntligen kväll. Tipp tapp tipp tapp...

Snart sover alla barn. 2 av tre nere....
hugo sitter fortfarande och tittar med stora ögon på Tintin som går på Bolibompa. Den har blivit hans nya favvo. Då känns det som om han har blivit stor på nåt sätt. dessutom har han ju börjat skolan nu.
Ja det är ju en historia för sig, lite pinsam men jag skall berätta än då.

Skolorna började tydligen i torsdags. Men det hade ju inte vi uppmärksammat. Vi gick vidare i den lilla tron om att allt var som det brukade vara. Alltså, när vi är lediga är barnen lediga. Och i torsdags var Pelle hemma med barnen och jag satt på jobbet. Strax efter nio ringer Pär till mig och säger att de hade ringt från Hugos dagis.
De undrade om inte Hugo skulle komma idag. Nä, sa Pär, jag är ju ledig så Hugo blir ju ledig då.
Nu var det ju så att han har börjat förskoleklass och då är det skolplikt......(HrrmmSå Pär fick kasta sig upp till skolan med honom. Pinsamt men hur skall man kunna hålla reda på allt??

Vi har två olika dagis, med olika lämningstider, olika mattider, och olika ALLT. Kan omöjligtvis komma ihåg allt. och jag hade gärna velat ha lite info innan skolstart men det fick man förstås inte.
lite kasst tycker jag. fast å andra sidan hade ju vi kunna ta reda på lite info oxå...hehehe.
Nåväl, nu är allt frid och fröjd.

Skulle ju klippt mig idag, sprang från jobbet, glad i hågen, och när jag kommer till salongen så har de försökt ringa mig hela morgonen. Min frisör hade fått halsfluss.....typiskt. Så det var bara att vänta ett par veckor till innan det fanns en ny tid. Jag kommer att se ut som den värsta barrbuske innan jag kommer dit.

Yrseln håller i sig för övrigt, likadant som tandvärken, och när jag inte kunde klippa mig så tog jag första bästa buss hem och när jag kom hem så somnade jag sött. Vaknade av att Pär och hans nya kollega kom in genom dörren en timme senare. Då var de på väg till Karlskrona för att hämta en patient. Tjoho. jag var nog inte riktigt vid medvetande då för jag minns inte så mycket.
sen var det dags att pila iväg i ösregnet och hämta barnen. Som tur är så har man underbara svärföräldrar ♥ som skjutsade upp mig till skolan för att hämta Hugo-mannen. sedan åkte de hem med honom medan jag hämtade  småkidsen. De var glada och pigga.

Så nu skall hugo strax krypa till kojs å läsa bamse och jag tänkte glo på ett par avsnitt av CSI på datorn.
Världens bästa program. Så är det bara.



             Lista;
             Världens mest äckliga saker. (just nu)
  1. Fluglarver som kryper omkring i soptunnan.

  2. Stanken från en blöja som legat i en tillsluten plastpåse i värmen inne i en soptunna.
  3. Tvestjärtar som tycker att det är mysigt att bygga bo i dynorna.
  4. Fet-äckliga spindeln som var på toagolvet häromdagen.
  5. Fluglarverna igen. (DVS superäckliga)

Dags att lägga Hugo, läsa bamse och borsta tänderna.
//Lotta-potta


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Kan inte låta blir att SKRATTA åt att ni MISSADE förskolestarten.... Jag satt här ensam hemma när lilleman hade åkt..Jaha vad ska man göra idag då...så ovnligt...nu är de ju stora :-)
Det var ju nån info innan sommaren ang fsk-klassen missade ni den?? Jag jobbade och D hade barnen hemma så vi dissade det men vi hade ju en som gick förra året :-)
Jaja tur att han kom iaf....
Skoj förresten att du har en blogg...visste jag inte om *älskar bloggar* skriver ju själv en och gillar att läsa andras, så jag lägger din under favoriter...
Ha det gott..och du imon är det FREDAG och ingen förskoleklass BARA fritids :-)
KRAM Linda

2007-08-23 @ 21:28:33
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0