Jag vill bli västkustbo igen...

Nu är vi i¨Götet. De e la för gött, och jag vill flytta tillbaka.
Känner det när jag går omkring här i Kålltorp i brorsan kvarter ( har bott här när jag var i tjugoårsåldern)

Jag är ju en västkustbo så egentligen förstår jag inte vad jag gör i inlandet. Finns det nån som kan erbjuda mig en tjänst som vårdlärare i Götet?
Och en stor lägenhet.
Gärna étage som brorsan har. Superfin lägenhet som de har köpt. I, som sagt tvåplan.
Najs.
Dessutom har de katt.

Låter det som om jag är avis nu?
Ja det är jag.
Jag vill åka spårvagn till jobbet varje dag, jag vill kunna prata göteborska jämt och ständigt, jag vill inandas den friska havsluften när jag åker ut till havet och ställer mig på en klippa.

Suck.
Jag har edan hemlängtan fast jag inte har åkt härifrån än. Och så skall jag jobba natten imorgon. Och det gör ju inte mindre lessamt att åka hem då.
Suck igen.
Men nu skall jag glädjas åt över att jag har fått gå på stan, vi har varit på Liseberg och köpt kola på julmarknaden.
Fint som snus, vettu.

Nåja, jag återkommer imorogn antar jag. Sitter väl i bilen på em och sedan var det ju till jobbet imorgon kväll.

Inte kul.
Tycker inte om att jobba natt.
Då skall man sova.
Punkt slut.


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0