Julaftonskväll. Äntligen.


Nu är det kväll.
Lugnet lägrar sig.
Skönt.
Jag vilar rösten, har nämligen varit tomte idag!! Och för att inte låta som mig själv så var jag ju tvingad att ställa om rösten. Och då blev det lite knas, för jag lät ungefär som en knastrig radio som dunkats i asfalten flera gånger så att den sprack.
Nu är jag hes, och har ont i halsen.
Men det får det vara värt tycker jag.
Varm och svettigt under skägget var det dock.

Glad att jag inte har skägg.

Annars har dagen flutit på i maklig takt, vi började med strumpöppning och slagsmål om leksakerna kl 08 och sedan hade vi jul-lunch kl 12.30 promenad (skönt)  och Kalle Anka såklart. Viktor somnade en stund, och plötsligt så stod tomten utanför! Gurkan var lite skraj först, eller rättare sagt så såg han lite misstänksam ut, men det gick över. Tack, tomten, sa han väluppfostrat. (en gång)
Viktor vägrade att gå fram överhuvudtaget, och brydde sig inte om klapparna till en början, men sen kom han igång. Sa till och med Hej då tomten och vinkade.

Hugo hjälpte Tomten med att läsa till vem som paketen var till.

Sedan sprang jag och var tomte. tror ni inte att Gluttar-tanten i huset mitt över var nyfiken och glodde ut genom dörren när jag knallade hem efter uträttat värv....
Så nyfiken.....

I presentväg så fick jag mig en slip - en sån där trekantig typ Mouse. Perfekt. Här skall det slipas.
Ont-i-musklera-salva som är så bra.
Present kort på sminkkurs.
Hypermodern grytlapp (skitsnygg)
Trisslotter och så- jag é nöjd!

Ungarna nöjda - alla nöjda.

Schysst.

Funderade på om jag skule gå på midnattsmässan. Har haft inställningen hela veckan att jag skall göra det.
Och nu känns det sååå väldigt sent.  Just midnatt. Är redan jättetrött.
Fast, som jag sa till svärmor, - Jesus sa nog aldrig att - Nä jag orkar inte för jag är så trött.
-Nej det har du rätt i, sa hon.
Då hör jag Pelle inifrån - Men han hade inte tre barn att ta hand om.

Bra kommentar .......*fniss*

God Jul på er.
Imorogn skall jag försöka skriva. Födelsedag imorgon.
ja min egen.

Tudilooo

ps kolla vad jag hittade. En perfekt avslutning va??



Troligtvis INTE

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0