Maskerad. Jag lyckade inte....

....att klä ut mig till Häxan Surtant. Hugo och de andra i klassen som fyller år nu har gått ihop och gjort ett gemensamt kalas.

Ja, jag fick dit sminket, den där gröna ögonskuggan och det knallröda läppstiftet. Jag försökte att anlägga en snipig min, och det gick oxå bra.
Håret försökte jag ju att kamma rakt upp så att det skulle se ut som en hövolm, men det lyckades ju mindre bra.

Jag slet och slet, och när jag kommer ut till Hugo så säger han; -Du ser inte alls ut som Häxan Surtant.

Nähä.
image82 så här försökte jag se ut. Gick inte.....

Så jag sminkade mig ännu värre och slängde på mig den där fluffiga peruken, slängkappa och en vild grimasch.

Jag såg ut som E-typ som transa.
Men barnen tyckte att det var OK. Jag fick vara med och dansa med alla tjejerna i hugos klass.

Ikväll är det soffan som gäller. Nej förresten jag skall spänna upp det där fantastiska tyget som jag köpte på Åhlens på en träram som JAG har snickrat ihop.
*fniss'
men nu så sitter jag samtidigt och chattar med Simone, den lilla rackaren.
Men jag skall gå och äta en macka, är lite hungrig.
Åsså skall jag säga Gonatt till Hugo-.mannen.

Återkommer.

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0