Åh, lugn och stilla dag. typ inte.

Alltså jag trodde idag att jagskule få ligga på sofflocket och vila. Men se det gick inte.
På morgonen kl 07 så kom de.
Vem? Jo, grävmaskinsfolket.
De ställde en faslig mängd olika typer av skopor, vältar, lastbilar och annat otyg utanför.
Jag började ana oråd.
Nu skall jag vila tänkte jag och då kör de igång.
Dags att asfaltera gatan efter fjärrvärmeinläggningen!!! Jamen tjoho vad roligt. Först måste man skära upp den gamla asfalten.
låter ganska högt.
Sedan skall man liksom "skala bort" den gamla asfalten.
Låter också ganska högt.
Då är det dags att "platta till" marken så att den nya asfalten kan ligga fint.
Låter fasligt högt.

Och detta utförs utanför mitt hus hela dagen.

Varför? Och jag kan tala om att det har låtit så mycket så att glasen i skåpen har hoppat. Mmmmm.
Då kan man inte vila.

image47

Så får det bli. Har inte kommit på vad jag skall göra. känns lite svårt men jag kan ju försöka hitta på nåt.
Dessutom kom jag ju på att jag har ju ett jobb att sköta. Och det har ju liksom samlat på sig. Jag har fått sitta och boka in slutbedömningstider idag med mina elever. Det gör sig inte själv skall jag säga.

Så det har varit telefonsamtal, golläggning, asfaltsuppbrytning, kaffe, eldning, internet, mejl, ringa,borra, sopa, tvätta, torka, diska, plocka, ett kort försök till att vila på soffan, ring-ring, nu kommer posten, brummbrumm sa grävskopan, knakelibrak, klickklack på tangentbordet, hit och dit.

Nu är det dags att hämta barnen också. Jag är så glad att Leif hämta hugo så jag slipper ta mig upp till skolan.m Ut i det kalla.
Vi hörs.
//Lotta 
.
                                                                         

                                                                                                  

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0