Fredagsmys? Njaeeee....

själv gör jag mig redo för jobbet.  japp, skall jobba natt. Är rätt trött om sanningen skall fram.
Man blir det efter en stressig dag.
Det började imorse. n
Jag vaknade av barnens gosande kl 0630. Det var i lagom tid.  Sedan gick vi upp, Hugo kom upp, frukost till honom, klädde på alla barnen och så skulle vi iväg. Plötsligt var klockan otroligt mycket, och Viktor ville inte medverka till något, låg och ålade sig i hallen, och klä på honom var ju så att kränga på en orm en alldeles för liten tröja. Näst intill omöjligt.
Hittar inte mina husnycklar, letar som en dåre men de finns inte.
Ut, slänger igen dörren som låser sig, till garaget med alla barn för att få ut cykeln. Då upptäcker jag att det ligger en massa brädor ivägen så jag fick lyfta ut cykel och vagn. Sedan hittar vi inte Hugos cykel, han springer ett varv runt huset, men det finns inte.
Han får sitta på min barnsadel.
Iväg, mot grabbarnas dagis. Klockan är ju MYCKET och jag inser att jag aldrig kommer hinna lämna av killarna, cykla upp till Hugos skola och sedan ner till bussen.
Ringer Leif och han gör en akututryckning och hämtar Hugo och kör honom till skolan!!! (TACK, Leif!)
Sedan på bussen.
pust.
När jag på eftermiddagen skulle gå ner till sjukhuset  så upptäckte jag (när jag väl var nere på stan) att jag hade glömt plånboken på jobbet. Suck. Då fick jag hasta tillbka till skolan och tillbaka igen.
Trött i benen blev jag i alla fall.
Men nu har jag vilat i en timme, vaknade till av att Pär skulle lägga småkillarna, coh det ville de inte alls kan man säga. Men det löste sig.
Nu skall jag göra mig iordning för jobb. Urk. men det blir väl bra bara man kommer dit.
Hoppas jag.

Hejhej
//Lotta

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

jobbat både dag å natt.....inte illa....lider med dej att behöva jobba natt.....stackare...gjorde det "förr" och älskade det men testade på det för 2-3år sen igen och då funkade det inte.....
Känner igen det där med stress på morgonen här är ju barnen ändå ganska stora men varför ska nyklar, mobiltelefon och plånbok alltid försvinna *grrr*
Hoppas Du har det bra på jobbet och får sova imon....sova ska jag göra nu, det är en dag imon oxå som inte lär bli lugn......flytt å flytt **pust**

2007-10-05 @ 23:37:23
URL: http://aragon.blogg.se
>Jag som skrev: Johanna

jag blir stressad bara av att läsa om din dag gumman...hoppas du får en i övrigt luuugn och avslappnad helg med snälla barn och en make som pysslar om dig ordentligt!!!

2007-10-06 @ 09:41:09
URL: http://johanna1975jojos.spaces.live.com/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0