Cykelfantomens berättelse.

Ja, då var man en erfarenhet rikare. Har ju varit på cykelfest för första gången. Och vad roligt det var! Jösses att få hem vilt främmande människor på förrätt, sedan trampa iväg (i regnet) till några man aldrig sett för på en gata man inte visste fanns.  Och sedan iväg till efterrätt till några andra.
Jättekul var det! Och vilken god mat man fick. Jag kan tro att husen i Ingelstad har aldrig varit så välstädade som igår! Jag hade lyckats rätt bra (tyckte jag själv) det var skinade blankt och rent ( i flera timmar!!!) och jag hade dukat med nyinköpta bordstabletter, och ljus, servetter och sånt som gick i matchande färger. Ja det var som en bild i Sköna hem.
Trevligt!

Först samlades alla nere på Näckrosen och så  fick man sina kuvert som skulle öppnas på bestämda tider. Vi trampade hem för att invänta vår första gäster. De kom och Pelle bjöd på varsin "Hahlinare" (den ökända drinken ni vet). Käkade och sedan var klockan sex och vi fick öppna första kuvertet. Sedan hade man en halvtimme på sig att dra iväg.
Ner till Sjöbol-området och knacka på hos några man inte kände.  Trevliga människor. Käkade kyckling (jättegod) och drog sedan vidare mot efterrätten. Möttes med champagne och ananaspaj. Mmmm.
Sedan samlades vi alla igen på Näckrosen kl 22.30 ungefär och så var det stor fest. De hade tagit in nån snubbe som körde musik, och vi dansade och dansade. Ja, jag svängde mina lurviga och Pär fick jag dra upp på dansgolvet ibland.
Det var jätteroligt. Kom hem vid halv tre och somnade, och när jag vakande var klockan halv tio. På förmiddagen. Fattar inte hur det gick till, men det var underbart skönt att få sovmorgon. Har inte sovit så länge på säkert tio år.
Hämtade barnen vid lunch och så var det full fat. På mig och barnen i alla fall, medan Pelle har mer varit som en sengångare. *fniss*

Och imorgon kommer snickare Matiias och börjar riva vår fula utbyggnad!!!! Hurra!!!!
Så snart kommer det att se mycket bättre ut, så alla är välkoma att komma förbi och kolla! hihihi
Jag slänger in lite bilder sen på hur arbetet fortskrider.
Vi har ju i alla fall fått rensa på möbler ich sånt, så nu är det ganska tomt här, skall bara flytta på datorn en bit så att inte den åker med i rivningen.

Ledig imorgon.
Skönt.
Skall måla verandan om det inte regnar för mycket.

Ha det gott
//Lotta 

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: alexandra

fuskigt att du är ledig imorgon :P

2007-09-30 @ 19:34:39
URL: http://Aliza.webblogg.se
>Jag som skrev: Linda

nämen låter som en kanon cykling..har jag inte hört talas om vem anordnade den??? Man bor ju lite för långt utanför samhället men det lät skoj iaf...
Jasså denna FINA utbyggnad ska bort nu fniss

2007-09-30 @ 21:47:01
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0