Jobba hemma. Blogg då eller?

Tjena.
igår var min första dag på jobbet. jösses, vad många jag har hälsat på, har fått skavsår i handen. Och jag har har oerhört svårt att presentera exakt VAD jag är på skolan, för jag kan inte se mig i lärar-rollen. Jag är ju ingen lärare, eller i alla fall ingen behörig sån. Hm. Så jag säger att jag är den nya på omvårdnadsprogrammet, OP. Käckt va?

Fick ett skrivbord (väldigt tomt), fick en stol (skall få prova ut en ny) en dator är beställd, nu epostadress är beställ, och nytt schema får jag på torsdag. jupp.
så ser det ut. Och det värsta av allt....på fredag har jag min första lektion. I människan i ett socialt och kulturellt sammanhang, Msk.
Så idag jobbar jag hemma med att läsa in litteratur och skriva ner vad jag skall göra första lektionen. Brrr. hur skall det gå! Jo det kommer att gå bra.

Igår slet vi med grabbarna igen. Gustav gav upp efter 36 gånger (halva tiden!) och Viktor fortsatte ett tag till. Han var ju helt galen och sprang upp hela tiden. Sedan bar jag in honom och så somnade han som en stock.
snaaark, och vi sooooov hela natten (men två barn på mina armar) och Pelle väckte mig och sa; Klockan är halv åtta!!!! Gud vad vi försov oss! Snark! Upp och lämna alla barnen, och nu är det lugnt och stilla hemma. Eller tja, min kära granne mattias, snickaren är här och byter källardörr. Nu får vi en fin ny dörr där nere. Och så snabbt de jobbar, det är helt otroligt.
Världens bästa snickare, Lennart och Mattias.  (gratis reklam)
Nu skall jag jobba. Läsa, dricka kaffe samtidigt.
Och min kära bror som ju är gymnasielärare skulle ringa mig sen och lämna tips på hur jag skall undvika de värsta nybörjarfällorna. TACK, (Ring sen du)

Vi hörs sen
//Lotta

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0