Och vad har jag pysslat med då?

Man kan ju undra vad jag har hållit på med som inte har haft tid att skrtiva på min blogg.
jo förstår ni, jag har ju en man som jobbar dygn och tre barn så ibland har jag INGEN energi. och så har det varit i helgen.
Allting har en pris, kung på natten blablabla allt ni vet och jag har helt enkelt prioriterat att sova. (en timme eller så)
I alla fall så har det inte hånt särskilt mycket i helgen, vi var och handlade som jag skrev om i fredags, och japp, jag köpte nu hårfärg. det ligger på köksbänken. Jag skall (som Roger ville) scanna in lite fiina bilder på mig när jag var ung (och vacker?) och det var den tiden som jag bytte hårfärg ganska frekvent.

En del av er kommer säkert ihåg detta, och det är ju alltid roligt att man kan få nån att skratta.
ja, men ni vet ju hur 16-åringar är?? Vill revoltera mot ALLT och särskilt då trista hårfärger. Och nej Johanna, schackrutigt var INGEN hit direkt. Tre frisörer jobbade på mig i flera timmar för att dels bleka och dels färga ner sidohåret sas i schackrutor. Uppe var det svart. Svart som natten.
Jag såg mig i spegeln och rös. Nästan skämdes på bussen hem.  Det såg inte KLOKT ut!!!!!! Ni kan ju tänka er!
Alla stirrade så att ögonen höll på att trilla ut. 
                                                                                

Mamma skakade bara på huvudet. -Men Charlotte, sa hon. (och hon sa bara Charlotte när jag gjort nåt..tja dumt, annars fick jag heta Lotta) Men jag hade det ju bara i 24 timmar, sedan fick jag pengar av mamma för att åka och färga om det. 
Tacksamt.

  Och jag har haft lila hår, blått, orange, vitt, gult (halmgult i varierande nyanser),  4 nyanser av brunt (!) rött hår, slingor, spikes, tuppkam, rakat, tuperat, stenhårt sprayat. Jösses. och svart. Den färgen har jag uppenbarligen fastnat i. Har väl nån dragning åt det. En gång synthare, alltid synthare.

Rock on.

Idag har jag gjort av med nästan sjutusen spänn. Låt mig bokstavera. S-j-u-t-u-s-e-n spänn.  Jösses. Mne det är till huset. ÄNTLIGEN har jag kommit iväg och köpt golv till gillestugan. Oljat ekgolv. 30 m2. Blir finfint. Tack svärfar för att du körde mig!!  Sedan tog jag med mig kära svärmor och drog till Tingsryd och gick in i tältet där de säljer ut Hammarplasts grejor. Så jag införskaffade (fint ord - känns bättre än att säga köpte) många plastbackar för att kunna sortera alla grejor man har, tex i hallen, mössor vantar halsdukar, reflexer och annat smått och gott.
Så det blir oxå finfint.

Imorgon är det dags att gå tll jobbet och se om man har några elever som vill prata med en, och det får man väl hoppas, för vi har mentorstid imorgon.
Men ikväll, så skall jag knoppa in tidigt, skall lägga mig och läsa i min senaste bok som jag läser (recension kommer) för nu är det upplösningen, men vi får se hur långt jag kommer för jag är trött. Lär väl somna. Förhoppningsvis.

Så jag lovar att skriva mer i morgon, och då kanske jag helt enkelt skall dra några fina anekdoter från min ljuva ungdom. Det finns en stor källa att ösa i där...hahahaha.
ha det gott
//Lotta

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Bibbi

Vågar Du verkligen berätta om Din ungdom??? Kom ihåg att jag vet mycket!!! Har du kort på det schackrutiga håret också? Det glömmer jag aldrig!

2007-09-18 @ 01:04:37

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0