Söndag, den eviga tristessens följeslagare.

Juhu, nu sitter man och väntar på att Mord i sinnet skall börja igen. Det är en låång plåga, att hela tiden bli avbruten i denna fantastiska serie. Men jag hann ju borsta tänderna och blaska av mig i alla fall under tiden som nyheterna är.
Inget ont som har något gott med sig, eller om det är tvärtom, jag vet inte.

I alla fall, det var supernajs hemma hos Malin å Mattias igår, vi käkade pixxa (!) för vi orkade inte köra igång med en massa matlagning så det fick bli en kababsallad. Och den är så himla god.
Mums. och tilldet så blev det ju en och annan drink av varierat slag.
Vi glodde lite på fotbollen i bakgrunden medan vi spelade ett spel som hette Lika par leka bäst.  Jodå nu fick man veta en och annan sanning om sina vänner, och kanske om sig själv oxå. Hihi.
Pelle blev trött och gick hem vid tolv, med gustav som vaknade och som  vägrade att somna om. Men jag, gammal som jag är, orkade inte heller hålla ut särskilt länge utan vid 01 så vandrade jag hem med Ville i famnen och  med benäget bistånd av Mattias som bar Hugo.
Sedan ville ju inte småkillarna sova om de inte fick ligga p varsinn arm, så det blev en varm och trång natt.

Men idag har det varit rätt kallt, det har blåst som 17, men vi trotsade väderguden och gick till lekparken ialla fall. Viktor vågade äntligen åka den långa rutschkanan själv, och det tyckte han var superkul så det skulle göras ungefär 200 gånger.
De somnade gott vid 1930. Mätta och goa efter att ha ätit middag som bestod av bulgur och biff i sötsur sås. Det tyckte de om och åt till och med flera portioner. Det får jag göra en annan gång.

Nu är reklampausen snart slut och jag vill tillbaka till Mord i Sinnet. Nu är det uplösningen och SÅÅÅÅ spännande.
'Ha det gott
Nanna sött
/Lotta

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0