TGIF...Tjohooo

Åh, fredag idag. och jag är chipssugen.
japp, jag erkänner direkt. utan omsvep och krusiduller. jag vill ha chips idag.
jag  gympade ju igår och egentligen borde jag inte men What the...

Skutteiskutt. Jorå, sitter på jobbet och har precis gjort färdigt hela kursens planering. tja nästan. Alla instuderingsuppgifter i alla fall. Nu återstår det att skriva ett par prov, men det går väl snabbt.
(och det är här som de behöriga lärarna skrattar rått....tror hon ja)

så Pelle Pop kommer och hämtar mig, och så får vi väl åka å handla (som vanligt) mjölken är slut och i stort sett allt. och hur lyckat är det att på en fredag åka till Maxi och storhandla? Trängas med alla barnfamiljer, pensionärer som alltid kör på mig på hälsenorna men sin kundvagn.
men jag vill ha ny hårfärg, så det är dags att färga igen. men jag håller mig till svart för jag tycker nog att jag passar bäst iden. vad tycker ni?
Äh, ni vågar väl inte svara förstås.

Och imorgon är det ju då lördag. då skall man hitta på nåt med hela familjen, och man skall helst ut i skogen och plocka 14 liter svamp, och ungarna skall vara rosiga på kinderna och ha byxorna fulla med gräsfläckar, lyckliga och glada i den friska höstvinden, och mamman och pappan står och håller varandra i handen i solnedgången.
Vilken lycklig bild.

i verkligheten som är man så glad om man kommer ut på baksidan med alla barn, och om det ändå kunde sluta regna så man kunde slippa att kränga på barnen regnkläder när de inte vill. Det är som att stoppa in en vaselininsmord säl i en sovsäck.
det är svårt.

Och när man väl har kommit ut då upptäcker man bajslukt från nån blöja, och när man har bytt den så har hälften av ungarna stuckit ifrån en, så man får springa runt med panik i ögonen och ropa. Sedan hittar man dem under altanbordet där de har byggt ett sandslott med sandlådesanden. och använt bordsduken till tält.
sedan sticker tvillingarna åt var sitt håll (vem skall jag ta....) och Hugo vill att man skall putta honom på gungan, och Viktor vill hoppa på studsmattan och Gustav bara gråter för han tappat en sko i vattenpölen.
ungefär så.
Så vi kanske ta samkväm INNE och det regnar mycket. Annars tar jag dem til lekparken en stund så de får springa av sig.
Tjo.
Ni ser, det är inte alltid så sätt att ha ungar. tre snabba ungar.
Och jag skall nu börja jobba efter min lilla paus.
ha det gott.
Trevlig fredag på er.

*Personliga meddelanden*
Simone . darling. det ordnar sig!!!! Puss.
Karin. Glad för din skull! ut igen!!

hej hej
//Lottapotta

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

hahaha skrattar gott åt hur det ser ut när familjen ska ut...är det inte det ena så är de det andra *suck*
Vilken MEGA otur han har med den där mätaren....stackars liten.....
Hoppas Ni får en trevlig helg och Du hittar Ni 14l svamp kan jag väl FÅ 1l iaf......hihi
KRAM

2007-09-14 @ 21:15:05
URL: http://aragon.blogg.se
>Jag som skrev: Roger

Tjenare Lotta
Kan du lägga upp några bilder på dig när du har olika hårfärg så ska du få det slutgiltiga svaret på vilken färg som passar dig bäst ;)

2007-09-15 @ 16:37:39
URL: http://rodge.no-ip.biz
>Jag som skrev: Johanna

ASG! vaselininsmord säl, jo jag instämmer i denna liknelse!
vad gäller hårfärg vill jag minnas att du passade ypperligt i shack rutigt *fniss*
krameli kram!

2007-09-16 @ 10:43:13

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0