Dennis Lehane

Har precis läst ut min nya favvoförfattare Dennis Lehane Gone baby Gone.
Omslagsbild: ISBN 9789100108076, Gone, baby, gone ...och plötsligt förlorar världen sin charm. Världen är grym, det kan jag tycka ibland. Och när man läser en sån här bok samtidigt som små tioåringar inte kan cykla från fotbollsmatchen utan att bli mördade och andra små barn blir brutalt mördade av (kanske) en puckad svartsjuk tyska så blandas allt ihop och jag känner att varför VARFÖR finns det så grymma mäniskor.

LÅT barnen vara. Ge er på nån i er egen storlek. Annars skall ni få med mig att göra.

Har någon läst den? Jag rekommenderar den verkligen, men var beredd på otäckheter. Men den får en att stanna upp, och tänka på hur jäkla bra man har det egentligen.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Pappa C

Jag såg filmen.

Bästa rulle jag sett i år. Helt hårigt bra!!!!!!

Slutscenen är fantastiskt mäktig.

Man blir kvar där ensam med eftertexterna. Och tänker.

2008-04-17 @ 20:08:49
URL: http://www.pappac.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0