det lockar mig inte det minsta

...att vara ute i regnet med alla barnen. Vi åt lunch, vi klädde på oss alla regnkläder som tänkas kan och så gick vi ut.
jaha, och där stod man som ett fån. Ja, ungarna tyckte att det var superkul att hoppa i den gigantiska vattenpölen på framsidan, men själv kände jag bara att humöret sjönk ju blötare kläderna blev. Ja, jag hade riktigt regnställ och gummistövlar, men det var kallt, och regnet hade en sån där sned bana så det åkte liksom upp i näsan och gjorde mig så där lessen.
Och trött. Och lite småförbannad.
Att sedan ungarna blev blöta på ungefär 2,5 sekunder gjorde ju inte saken bättre.
Men vi var ju tvunga att gå till affären och handla mjölk och annat livsnödvändigt, typ lördagsgodis.

Så det var ju bara att rycka ner ungarna i vagnen, Hugo gick snällt brevid och så bar det iväg. Mata ankorna först, med de gamla överblivna kanterna som ungarna bara vägrar att äta.
Kommer ner till ån, och i ösregnet så kan man ju undra vart alla fåglar tagit vägen. Ja inte var de där de brukar  alla fall.
Men tappert slängde vi i det stenhårda brödkanterna och då kom det lite   skrattmåsar (av alla fåglar) och kastade i sig brödet som om de aldrig hade sett mat förr. Tja, det kanske de inte hade.

<<<<<KOLLA en gammal bröd bit!!!

Tja, och snart var ju brödet slut och vi kunde ÄNTLIGEN gå in i affären.
Och tillslut så gick vi ut. Hugo ville ta en lott för några som satt och samlade ihop till någon klassresa eller vad detvasr och tror eller ej, han vann två vinster.  Ett paket bullar och en paket med kolakakor.
Så där ja, fikat var fixat.

Hem, försökte få ungarna att leka ute lite och RUSA av sig så att de kan somna gott ikväll, men ICKE. "VIll gå in " "kallt" och "fryser" var sånt som kom ur munnen på tre amigos.
Jaha, men jag var ju inte jättelessen för att vi gick in.... inte lessen alls faktiskt.

Skönt.

Och nu, lunget har lägrat sig, med hjälp av en film och lördagsgodis. Tänk om klockan kunde bli 18 så Bolibompa börjar också...


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Pappa C

Tyvärr så är inte måndagar de jobbigaste dagarna i veckan för mig...efter helgen njuuuuuuter jag av att sitta i lugn och ro på muggen på jobbet. Fika i fred. Jobba i fred....

2008-04-12 @ 17:44:34
URL: http://www.pappac.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0