Fyllos

Ibland sitter jag och funderar på det här med fylla.
Och tonårsfylla.

Snart är det ju valborg. Och vid ett svagt ögonblick så har jag lovat att jobba extra på intensiven. Glömde liksom av att det var Valborg. Eller om jag hade förträngt det kanske.

Men det innebär att jag komer att få ta hand om fylla, fylla och åter fylla. SUCK: varför skall man hälla i sig så enormt mycket sprit att man hamnar på sjukhuset?

Omman står utanför parken så ser man de små tonåringarna komma raglande. De stapplar fram med ostadiga ben, och vilt stirrande blick. En pava med en liten slatt dinglar i ena handen. Kläderna som var så fina och vita när de lämnade sitt hem, har fått en solkig look, gräsfläckar, vinstänk och en och annan kräkfläck.

De stannar up, får glasartad blick som stirrar långt bort i fjärran, och sedan kommer det. Kräket.
När de spytt färdigt så raglar de vidare, och sköljer ur munnen med den sista slatten.
Sedan stapplar de in i parken, bort i natten.

Och det är inte 18åringar vi pratar om.Det är 12-13 åringar.
jag har bara en sak att säga
SUCK.

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0