men hallå..

nu fattar inte jag vart helgen tog vägen.
Sist jag skrev så satt jag uppenbarligen på jobbet och hade 65 uppsatser att läsa.

Och nu? Lördag natt.
Vad har hänt därimellan? Jo det kan jag berätta.
Grillfest.
I fredag så träffades vi och våra grannar utanför. Vi lät ungarna spela fotboll, Ville lekte mullvad som vanligt, Gurkan gick omkring och snorade, och allt var happy happy happy.
Sedan blev det en och en annan cider och plötsligt; ja plötsligt satt vi och åt pizza.
Jättegod pizza, med bearnaisesås i en burk.

Ja det var inte dumt, men idag så hade jag liiite svårt att knäppa byxorna. Jag tog fram ett par gamla sommar brallor sedan förra året (man är ju inte som Kenza och kan köpa nya kläder varje dag) och de satt som en smäck. Notera att jag var lite rundare förra sommaren.
Lite nedslagen av detta faktum så åkte jag och grannfrun (låter hemskt gammalt men hon är yngre än vad jag är) till stan med var sitt barn och drällde omkring där. Till min förvåning hamnade vi å McDonalds (hemska ställe) och där klämde jag i mig en sk. "Chicken DeLux blablabla".

Ja. det gjorde jag. Suck.

Och ikväll har vi grillat, ätit och druckit gott. men nu är jag trött och barnen sover vilket är ganska skönt.
Så nu kanske man skulle kunna på att sova.
Men sova. Jag vet inte. Ä inte det lite överskattat? Måste man sova? Bör man sova?
Svaren på dessa frågor är ett enhälligt JA.

jag borde sova.
Borde få styrkan att orka gå upp imorgon, ge barnen frukost och hinna med tvätten.

Hm. Så jag ger mig.
Sova. Bra idé.
Tudiloo.


image128

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0