kissemiss.....

Gjorde dagens goda gärning i förrgår, känns det som.

Var ute och pysslade i trädgården och chillade, och då får vi och grannarna se två små kattungar som leker mitt på gatan. En helvsvart och en gra/vit, jättesöta.
Men vart kommer de ifrån? De var kanske en tio veckor gamla, och ingen kattmamma syntes till.
De lade sig i grannens rabatt  och tryckte i ett par timmar.

ingen kattmamma.

Frågade runt om det var nån sån kände till kattungarna. Inget napp.

Det blev sent, lyckades fånga in ungarna och så fick de bo i en flyttlåda, med en gosig filt och så fick de mjälk. De var törstiga, och när de hade druckit föll de i sömn brevid varandra,

Jag skred till verket med att försöka få tag på någon som kunda ta hand om katterna. Djurens vänner fick jag inte tag på, och polisen hade ett par telenummer men där svaradeingen heller. Så det blev ju att de fick sova i gamla pannrummet. Men de sov gott hela natten. och ingen kattmamma som letar.......

På morgonen fortsatte jag att leta ett hem till dem, och jag hade gärna behållt en av dem men med ett allergiskt astmabarn i familjen så vågar jag inte det....

Tillslut, efter att barnens kusinen ringt runt till en massa folk och frågade om de kunde tänka sig bli med katt, så fick jag tag på ett katthem i karlskrona, Kattkommando Syd och hon sa att hon kunde ta kattungarna. Sedan satt jag upp en stor lapp i affären så om det är någon som saknar dem så kan de ringa......

Och det kändes skönt att kunna få iväg dem till nångonstans där de blir omhändertagna och inte hamnar i skogen.
Men hon på KKS sa att de senaste dagarna har de hittat massor kattungar som folk bara satt sätt ut på gatan i ett okänt område. De kommer körande , stannar och sätter ut ungarna, och drar vidare.....vad är det för människor som gör så??? Det är ju levande varelser vi pratar om.
inte skräp.

Sådana människor skall skjutas i knäskålarna, flås och hängas upp till allmän beskådan.

Så nu har de det bra i alla fall. Och jag känner mig glad över att jag räddade två små liv.


<mjau
!

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

AAHH!!

Kan bli så arg på människor som bara dumpar djur så där...

Tur att det finns folk som är dom du vännen :)



Livräddar kramar till dig ;)

2008-08-02 @ 15:27:04
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se/
>Jag som skrev: Katterna på Katthemmet Kompis

Tyvärr händer sådant alltför ofta. Var hittade ni katten och till vilket katthem i Karlskrona kom de till?

2008-08-05 @ 13:17:50
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0