julklapp med förhinder

igår var vi på det stora köpcentret. Där var det julklappsutdelning.
Ungarna hade fått fylla i en önskelista npgra veckor tidigare, och så hade man fått lämna in den, och så fick vi brev hem där de berättade att grabbarna grus hade blivit utvalda att få en julklapp av Tomten och hans medhjälpare (!) Clownen.

När vi kom dit stod ungeför tvåhundra förväntansfulla ungar och deras mindra förväntansfulla föräldrar och väntade på Tomten, denna julens frälsare. Och såkom Clownen, som skulle hjälpa tomten att dela ut klapparna.
Så långt allt väl.

Mitt problem med hela arret var att Clownen såg ut som John Wayne Gacy.

Och så var han, just det Clown. Ni vet vad jag tycker om clowner. De är ICKE att lita på.

Men clownen jobbade idogt och tog fram klapparna, och växlade röstläge hela tiden och lät så konstig att jag blev lite oroad. barnen tyckte att det var kul. Jag var svettig. Jag var varm, och andra föräldrar liksom knuffade fram sina barn så at de skulle komma någon vart i kön. Det kändes meningslöst, för det blev bara irriterat i lägret, och med svetten rinnande efter ryggen, dunjackan som en sovsäck omkring mig, skrikande barn och knuffande föräldrar och gamla kärringar som trodde att det var en allmän utdelning och följdaktigen bestämde sig för att plöja fram genom kön så var jag glad att det gick rätt snabbt i alla fall (snabba barn har jag som kan trängas själva)

men med allt detta och Clownen Gacy så kändes det surrealistiskt. Konstigt och overkligt att Clownen har tagit över Tomtens jobb som i sin tur tagit över Jesus jobb på nåt sätt. jag trodde att jag fått i mig nån drog. Jag trodde jag överdoserat pepparkakor.

Gacy och Tomten (som uppenbart ver en tjugotvå-åring med lösskägg) gjorde så att jag kände: skönt att det är ledigt snart.

Se hela bilden. Gacy  tomten  jesus.

skilj på dessa, snälla. den ena är snällare än den andra.


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0