köttbullar och kräksjuka

..for hem som en blådåre för att hämta upp alla barn på diverse skolor och dagis.

Kom till storkillens skola- Där låg julefriden tung, tycktes det. Lugnt och stilla, inte mycket barn, utan fritidsfröken bjöd in på julfika. Trevligt, tänkte jag och tog en lussekatt, och sonen tog andra saker som han snabbt mumsade i sig.
sedan satt vi där i ljusets sken och mumsade i godan ro. fast jag hade allt ögonen på klockan imellanåt för att inte missa andra hämtningstiderna.

Man får ju så enormt dåligt samvete när man hämtar barnen efter 16. jag hatar det.

avskyr det. normalt kommer jag vid 15.30 och det är lagom, och jag vet att inte alla barn har det så bra att de får gå hem så tidigt. En del stackars barn är på dagis mellan 06.30 och 17.30
det kan inte vara kul, men så är det i alla fall.

Någon gång i månaden på tisdagar, när jag alltid jobbar till fem, och min make jobbar då med, då brukar kära svärmor rycka in och hämta de små telningarna- TACK förresten.

En gång har jag hämtat dem 17.45. Det var hemskt. Bussen var förstås försenad, jag sprang som en blådåre till dagis för att hämta, och där var de, ensamma kvar med en fröken som väntade idogt på trappen.
Jag kände mig som dr Mengeles fru när jag kom för att hämta dem. Hemsk. Svettig. och stressad.

För jag skulle cykla och hämta storkillen vid hans skola och det är tvärs över byn. tramptramp.

i vilket fall som helst, vi satt och fikade när fritidsfröken sticker in huvudet och säger, som i förbigående; att nu går det maginfluensa! de ha skickat hem 9 barn idag.
Sedan avslutade hon det med att le och försvann.

Och där satt man och hade misstagit lugnet med en maginfluense epidemi.

Nåväl, packade ihop och drog upp till småkillarnas dagis. Där rådde lugnet själv. Alla (fyra) barn satt och läste.
Packade ihop ungarna och jag meddelade att nu går det maginfluensa på skolan. Och då nämner förskolefröken, som i förbigående, att jo, ja den går nog inne på småbarnsavdelningen med....

Hem.  Vitpepparkorn i massor.

Kan man sprita insidan?

I desperationens namn gjorde jag 200 köttbullar.

Återstår nu att se om man får lov att äta dem.

Och behålla dem.



Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Ja vi är såna där dåliga föräldrar som hämtar barnen 17,45 men så är det när båda jobbar heltid....



Hade de skickat hem 9barn från pigvinen? Hörde att det var 10barn från myrkan..HOPPAS verkligen man slipper...känner paniken komma.... Vill INTE !!!! men har man nåt val???

2008-12-17 @ 18:44:36
URL: http://aragon.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0