lördag. Och jag fattar inte....

...varför jag är så enormt trött.

Igår kom Stina och Martin på besök, och vi har haft det trevligt som 17.

idag så bestämde vi oss för att åka till kaskad-badet i Tingsryd.
Pelle skulle hjälpa Mattias att sätta upp de där isoleringsskivorna under huset för att minska kalldraget, och det innebar ju då att han inte kunde åka med.

Gustav lämnade vi hos svärmor, för det går inte att bada med så många barn själv. Viktor, gustav och jag åkte.

Vi åkte dit och Viktor somnade på vägen ner. typiskt, men det kunde inte hjälpas. Sedan blev det fika på Börjes, och iväg till badet.
Jösses vad roligt viktor tyckte att det var. Han var helt i extas och ville absolut INTE komma upp. Men när han huttrade och nästan var blå om läpparna så var det dags att åka hem.

han somnade direkt när jag satte honom i bilen. Jaha, typiskt, men det kunde inte heller hjälpas.

Så nu ikväll hade han liiite svårt att somna.
men nu sover de allihopa. Och båda jag och pär har somnat under Bolibompa. Och nu  känner jag att, tja, sängen är ju ett alternativ. Klockan är kvart i åtta.
Nu skall man ju vara på väg till förfest, eller äta nåt gott, eller vad som helst. Men man är sliten, småbarnsförälder och kärringaktig.

Ja. Det kan inte hjälpas.
jag är gammal nu.

jag har lov till att ligga på sofflocket på en lördagskväll.


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0