Nyårsdagen. Pelle Pop fyller år

Japp, Pelle fyller jämt.
35.
Det betyder att han har inträtt gubbåldern.
Och jag, ja jag har inträtt kärringåldern. typförra året.

Men det gör inget. Jag lever i alla fall.
Idag har vi fått middag hemma hos svärmor och snart skall vi dricka kaffe och det är jag så sugen på just nu, så ni anar inte,

Det skall bli gottigottgott.
Gårdagskvällen blev en extremt lugn tillställning.
Vi somnade lite om vartannat, och Hugo stod ut till kl var 22. Sedan väckte vi honom vid tolvslaget då han och Pelle gick ut och sköt raketer. Då vaknade han till minsann.
sedan ville han inte gå och lägga sig igen. Då sa jag att- Nä men sitt du uppe så länge du vill det gör inget. Bra du släcker och larmar efter dig.
Då gick han och lade sig under protester. Kvart i ett.
Och det är ju typiskt då att bara för att killara sov HELA natten så skulle de promt upp kl 06. Suck. Och jag fick larva mig ut i soffan och lägga mig. Sov i omgångar till kl 08, medan de glodde på barnprogram.
Skönt för en sliten mamma.

Och snöar, det gör det minsann. Ungarna helt i extas. gustav går och sjunger;-Ja se det snöar, ja se det snöar...
De har redan varit ute och kastat snöboll och Hugo har gjort en lite snögubbe, som Gustav kastade sig på.

Nu luktar det kaffe  från svärmors kök.
jag ilar dit!!

Återkommer.

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0