Semesterstängt pga. sjukdom

Nu bär det av till Västerhavet.



Äntligen skall jag få andas in tånglukt, uppleva salta bad och höra måsarna skria innan de skiter på mig.

Men jag vill ända åka på en välförtjänt semster och lämna er med en liten Göteborgsparlör. Så att ni vet vad som menas om ni kommer och hälsar på....

Götebosska uttryck


Svenska = Götebosska
Samarbetsvillig = Go gôbbe
Utåtriktad = Tjôtig
Socialt kompetent = Käck

Expansiv = Bré
Seriös = Änna téti
Dynamisk = Brôtig
Resultatinriktad = Åpen

Självgående = Knô sig
Lyhörd = Go gôbbe
Kreativ = Go i hôvvet
Ansvarskännande = Tjallebôtta

Entusiasmerande = Go gôbbe
Strategisk = Gôrfiffi
Handlingskraftig = Tôff
Serviceminded = Bôdig

Säljande = Tyken tjomme
Framgångsrik = Måcklig
Representativ = Riggad
Stresstålig = Stôddi

Tända eld = Lunta
Springa = Kubba/Lubba
Kommunicera = Tjôta
Föra liv = Brôta

Ta plats = Knô
Flytta = Flô
Till exempel = Änna/Änna dåva
Väl = La
Person = Tjomme/Fomme/Jeppe/Gôbbe

Exempel på meningar:

'Kan ni vara vänlig att bereda plats, till exempel genom att flytta
dig en aning?' = 'Ô dô, flô däj, änna!!'

'Har du verkligen tänkt igenom det där?' = 'É du go elle?' 

Jupp. Det var det.
Och nu mina vänner......

I bid you farewell. Adios Amigos.
För på kobben har jag ingen Internetuppkoppling, hur fruktansvärt det än låter....

Men jag lovar att överleva, I will survive, och jag säger som Arnold Swartzeneggereggeregger:

I´ll be back.
(brun och saltstänkt)


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

Ha det så Gott!!



Kram!

2008-07-08 @ 09:20:07
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0