ingen bra idé

...tyckte barnen.

försökte skojja till det. Som förälder skal man ju vara lite putslustig och ha knasig ideér.

Hittade en ny liten affärine i stan. Pirajja.  klev in och blev förälskad.

Så mycket roliga saker som jag skulle vilja ta hem och leka med. Och allt var så fint och inplastat och såg så kul ut på nåt sätt. Och fastän jag hade fått köpförbud av maken så var jag ju bara tvungen att titta...nej köpa lite.
Hittade badkritor. Kritor de kan ha i badet och rita på varandra och andra.

Ett pulver som hette Gelli Baff, och som skulle göra badvattnet till orange gegga, som ungarna tydligen skulle ÄLSKA (sa han i afären).
Nåja, gick hem med min lill kasse och skulle överraska barnen. Tappade upp badvattnet , gjorde som det stod på paketet, väntade.

Vattnet blev orange. Det blev tjockt.

Ungarna var skeptiska. -Jamen hoppa i nu då, sa jag lite käckt. -det är som att bada i geggamojja (och det gillar de ju UTE)

-det ser ut som aprikoskräm, sa Hugo, vilket det också gjorde.

Viktor vägrade, han skrek och ville upp.
-äckligt, sa Gustav och ville gå upp.

Hugo tvingade sig att sättas sig på knä i alla fall, mest för att göra mig glad (tror jag)

Han ser mycket skeptisk ut, tittar upp på mig med bedjande blick och säger:

....-Men mamma. Det är som att bada i kräks. 


Så det gick inte hem.
Kritorna då? Som man kunde måla på varandra och andra? Jo det kunde man. och på badkaret. och på kaklet. och på handduken, och på golvet. De gick hem.

Så ;

Undvik GelliBaff. Om du vill bada i kräks. Ingen bra slogan.


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Cissi

Hi Aunt Charlotte,

Yew...that orange gelly barf stuff didn't sound too exciting. Maybe you should bring some for Mike? he he he



Love Sarah

2008-05-09 @ 01:54:27
URL: http://cissimikesarah.blogg.se/
>Jag som skrev: Pappa C

Bada i kräks verkar udda. Jag hoppar nog det också.



Mina ungar använder tuschpennor det är billigare. Både i och utanför.

2008-05-09 @ 10:48:09
URL: http://www.pappac.se
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

Kräks är äckligt!!

Luktade det inte nåt gott då typ aprikos eller så?



Jag tror att vi avstår... Mina barn har nån typ av fingerfärg för dusch! Kul för dom inte för oss!!



2008-05-09 @ 11:25:54
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se/
>Jag som skrev: joel

Man kanske inte ska bada i det.. man kanske ska äta det..



bathe kanske betyder Ät på utrikiska.. man vet ju aldrig

2008-05-09 @ 14:38:48
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0