karaokedrottningen slog till

Ja. det är sant. Tack vare benäget bistånd av min sajberpolare Pappa C så är även jag en fullfjädrad karaokeartist. (får man kalla sig för artist?)

Igår  så hände det som brukar hända. Vi skulle bara hem till grannarna så att ungarna skulle leka lite och det slutade med att ungarna sov i olika sängar, vi klämde pizza och drinkar och hade det ultratrevligt.

Och sedan kom den fram. Karaoken!
jag har ju alltid haft för mig att jag inte KAN sjunga karaoke, ända sedan jag hade en muckarfest i lumpen där vi var på en bar i Stockholm och jag blev upptvingad att sjunga Cindy Laupers "Girls just want to have fun" i alldeles för hög tonart.
det gick inget bra, och framför allt så LÄT det inget bra.

men nu har blivit äldre, och mognare. Så det var bara att lägga allt det bakom mig.

Och vi klämde i. Jag sjöng så jag blev hes. Och när man är något på pickalurven så sjunger man ju faktiskt bättre än Charlotte Pirelli. Och Nordman.Och Arvingarna.
Vi sjöng mycket. Och länge. Och det var supertrevligt.

men idag är jag lite hes. Jag använde nog inte magstödet som jag borde gjort, tror jag.

Mycket intressant fenomen.
karaoke är ju roligt. man får ju inte skämmas för sig! Det gör ju liksom inget om man är tondöv eller falsksjungare, för man får bjuda på sig själv och roa alla andra.

Nåväl. Kvällen avslutades med Stad i ljus med Tommy Körberg (en mycket hes Tommy Körberg), sedan packade jag ner alla ungarna i vagnen och gick hem.

Somnade med ett leende på läpparna. Det är välgörande att sjunga!!

pröva gärna själva....


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

WOHO! Karaoke regerar! Härligt med en rejäl karaoke-kväll! Då tar vi med det i vår planerade party kväll! Kram

2008-05-18 @ 16:56:35
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0