nu blir det blodigt allvar

Jag har en last. Ja, kanske inte bara en utan några, men just den här är det inget som man håller i skymundan (som backstreet boys)

Det är ju ingen hemlighet att jag gillar deckare, våld, blod och slafs och sånt . Jag gillar att titta på CSI. Jag följer varenda poliserie, och rättsläkareserie, och allt som har med uppklarande av våldsbrott.

egentligen skulle jag läst kriminologi, eller blivit tuff polis eller rättsläkare (inte bara obducent) eller tagit jobb på SKL där man får använda hela sin analytiska förmåga till att klura ut svåra, eller varför inte ibland lätta fall. men nu blev det inte så i det här livet.

KANSKE i nästa?

Men idag börjar en ny serie på tv 3. Murder.....  här får man vara med och lösa ett riktigt mordfall. Ja, mordet ÄR redan löst av riktiga poliser men så är de två lag som består av vanligt folk som har 48 timmar på sig att lösa fallet. igen.

lite intressant, och nu tar man hela tävlingstanken till en ny nivå.
äh, jag vet inte vad  man vinner , men det känns onekligen lite kul att veta hur det går. Vem var det som utförde morden, Varför gjordes det, och Hur......

jag kommer att titta flera gånger, det kan jag lova.

mer blod! mera hjärna! (att tänka med alltså....) mera analys!!!




Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Dahlberg

Ja, lite spännande var det allt! Räknade ut vem det var men inte exakt hur... Själv då? Jag och min sjuka hjärna har sedan ung ålder tänkt på ett annat, omvänt och mycket sjukare programförslag! Jag har ALDRIG i mitt liv haft lusten att mörda någon. Hoppas jag aldrig kommer att göra det heller men OM jag skulle göra det skulle jag klara mig då? Hmm... Nej, jag tror inte det! Men mitt samvete skulle jag gå direkt till polisen och berätta vad jag gjort! Ha, ha! Jag bara undrar om det perfekta mordet existerar. Jag menar med dagens teknik och skarpa hjärnor... Jag tänker som sagt aldrig försöka men jag kommer alltid undra! ;)

Samma här, älskar blod och slafs! Ha, ha! Obducent har jag varit inne på men som sagt var, kanske i nästa liv... ;)

Ha det bra och tack för din kommentar!

2008-05-16 @ 00:07:44
URL: http://dahlberg83.blogspot.com
>Jag som skrev: Pappa C

Jag är med dig!!!!!!



Låter som ett kanonjobb att vara slafspolis. Skulle gärna göra det också.



Backstreet boys är fina med. Eller var ialla fall.

2008-05-16 @ 09:24:07
URL: http://pappac.se
>Jag som skrev: Erika

Sv: Jo precis. Lägger ner den där barnmatsverkstaden nu. Tror ungen mår bättre av att ha en mamma som är glad och trevlig istället;)

2008-05-16 @ 09:43:39
URL: http://erikascondo.blogg.se/
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

Jag bänkade mig precis som du med en hink popcorn och tänkte att här ska lösas mord!! Men någonstans efter mordplastundersökningen, som för övrigt var cool med en massa hjärnsubstans och skmallfragment gav min trötta arma kropp upp och jag somnade som en stock!

Så jag fick alrig veta om det var Överste Senap i Biljardrummet med ljusstaken som mördade paret!!

2008-05-16 @ 14:19:36
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se/
>Jag som skrev: Amalia

Jag är också helt galen i krimologi. Missar sällan ett CSI eller crimenal mindes (love) avsnitt. Såg dock bara slutet i går, får inte missa nästa vecka - det verkade intressant!

2008-05-16 @ 19:12:08
URL: http://visingelforaldrar.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0