påläggskombination och scouter

Mina tre käcka barn har fått för sig att man kan kombinera olika sorters pålägg,

Och det är ju klart att man kan, jag växte ju upp med ägg och KAVIAR, ost och KAVIAR och KAVIAR och KAVIAR. (man är ju från Västkusten)

Men mina barn tar steget längre.

Gukan vill gärna ha "ALLT" på mackan. Det innebär smör, ost, korv och leverpastej. Men det blir som en liten landgång kan man säga. Och det känns ju okej.

Hugo har nu hittat en ny favoritkombo,

smör, Leverpastej och prickig korv.  På varandra. Själv känner jag gallan stiga i matstrupen när han ber om detta, men Hey, fine, är det så du vill ha det så....

Leverpastej tycker jag man endast kombinera med gurka. Och det räknas väl knappt som ett pålägg, gör det?

Ibland får de för sig att mackan smakar bäst om man har först leverpastej och sedan smör. Och det blir ett ramaskri om man har lagt i fel ordning. Man skall inte störa ett ordningssamt sinne,

Men folk som har banan på mackan känns underligt.

Banan.
 
Gillar endast banan om man äter den i skalet. Folk stoppar i banan i mat, på pizzor på macka på allt. Men NEJ säger jag. Äckligt, och jag kan inte ens äta skumbananer, banantårta banankaka osv.

Och vet ni varför? Här kommer bakgrunden. Reed it and weep.

 När jag var liten gick jag i scouterna, som alla barn med social kompetens skulle göra. Tyckte inte om det. Var retad så där. En gång så var det invigning från miniorerna till juniorerna eller vad det kallades. Då hade juniorerna gjort en snitslad bana genom skogen som man skulle följa iförd ögonbindel, så man fick inte se vart man gick.

Tänk er detta nu ur en 6-årings synvinkel.

Jag var rädd. Blev framföst av en grupp stora ungar som skrek och gapade, jag klev över stockar och snår, snubblade. Hade ingen aning om vart jag var.
Man fcik komma till olika "stationer" för att utföra vissa uppdrag. Nu hade ju dessa uppdrag inget med scouting att göra uppenbarligen, men ändå. Att en vuxen hade varit med och godkänt detta känns konstigt.

Anyway.

En station kallades för "tandläkaren". De höll fast mig, tvingade upp munnen och så smetade de in en blandning i munnen som innehåll mosad banan, tabasco, surströmmingsspad och kryddor.

Det tyckte de var roligt. Inte jag.

Nästa station tvingade dem mig att äta en mask.
Och jag var tvingad att TUGGA.

Nä alla olika stationerna varöver gick jag till toaletten och kräktes.  Kräktes blod.
Åkte hem, grät i bilen och jag behövde aldrig mera gå till scouterna.

Så nu vet ni alla, som försöker bjuda mig på saker med banan i. Gör inte det. Jag regredierar till den  6-årige minioren som står i skogen och blir tvingad till det ena och det andra. Därför kan jag inte äta banan.

Så är det.
Scouter - stärkande gemenskap för unga (terrorister)

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

Men fy va hemskt!!

Mina barn ska aldrig får vara med i scouterna!!

Jag var aldrig med dår så jag kan fortfarande äta banan ;)

2008-05-22 @ 12:55:05
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0