Panik utbryter

Moralpanik, kan man säga. Nu har en snubbe som varit ute med sina barn i lekparken kommit på nån gubbe att ta kort på barnen.

Nu vill han ha allmänt fotoförbud på småbarn, utomhus. För han tycker ju att pedofiler får gå lösa och fota våra barn och vi kan inte göra nåt åt det.
Visst, jag kan förstå honom, hade nån tagit kort på mina barn hade jag också ställt mig frågande till det.
men att därifrån ha något sorts allmänt fotoförbud känns ju helt rabiat.

Vad blir nästa sak?
Alla som går till lekparken måste fotolegitimera sig, passera igenom inhänganden till den skyddade lekparken, och så måste man ha minst ett barn med sig. man får inte komma själv.

Att om man råkar tilltala ett främmande barn så skall man få stryk.

Man får absolut inte titta på barn som går förbi, det är straffbart.

Om man är på tex liseberg, så får man inte ta kort på sina egna barn för det är en risk att andras barn fastnar i bakgrunden på kortet.

Suck. Vi kan dra saker och ting in absurdum.

Det viktigaste är väl att vi omedelbart reagerar på det som sker, och frågar "snuskgubben" varför han gör så och så visar; Att vi har koll.....

Annars kan vi förpassa oss till "1984"

Orwell hade jublat

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: LeoB

Orwell, parken du skriver om finns redan. Eller i varje fall nästan. Om jag minns rätt finns det parker i USA dit ensamma män inte är välkomna.

2008-05-22 @ 20:03:39
URL: http://OurComments.org/blog/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0