Schlagerpanik

Kommer på att det är schlagerfestival snart.

Måste ju förbereda mig nu.
kan idag publicera ett litet utdrag ur min planering.

* köpa paljetter. Massor med paljetter.
* Sy festblåsa. Alternativt, använd gammal, fast lägg på paljetter.
* Köp skumpa. eller nåt som smäller högt om vi vinner.
* öva upp småländskan. eller i alla fall Hovmantorpsdialekten.
* Ät pasta.
* Fixa hejarramsor. Helst skall de rimma och innehålla orden Charlotte, paljetter och glittra.

en sak som jag verkligen borde lägga ner tid på är att hitta nån och kolla festivalen med. Jag menar, maken är ju inte intresserad, och barnen sover ju förhoppningsvis då. Och visst är det så, att det är supertrist att kolla själv. man vill ju gärna ha nån att utbyta spydigheter med.

Nu skall jag fortsätta planera.
Man kanske skulle tagit och lyssnat igenom alla bidragen?

eller så struntar jag in det och låter mig bli överraskad istället.  

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0