tjurrusning

idag är det dags.
enligt gammal fin tradition så samlasman och ser på när alla kossorna släpps ut ur ladugården efter vintern.

Ochvårvana trogen skulle vi gå ner till lantbrusskolan och kolla på när de ystra ungkalvarna rusade ut mot sitt gröna bete.
Nu var ju saken att vi var där kl 10 i 10 i tron att det skulle släpas lös kl 10 . men icke sa Nicke, kossorna måste förbereda sig (mental träning kanske) inför detta event och kl 11.00 skulle det ske.

Sitta där och glo. Och till saken hör ju att pga mitt nuvarande status så kan jag ju inte stå upp särskilt länge,och har ni sett några vilstolar i en kohage någon gång? Nej. snälla svärmor letade fram en gammal stol som jag fick sätta mig p enstund.

en sak som jag funderar på är förstås alla de som tar med sig sina hundar till en sådan här happening.
Och det var ju inte bara en hund utan två miljoner.
Varför? Är det för att man tror att hunden kommer att tycka att det är rooligt, att hunden inte skall känna sig utanför, eller varför?
För alla hundar skäller ju som bekant på alla andra hundar. Stora som små.
Irriterande att lyssna på. Och småförpestande för hundarna, ja för alla egentligen.

Så efftersom den mentala träningen på kossorna skulle ske så var vi tvungna att bege oss. Hugo skall på simskola snart, och jag, ja jag kommer ju inte hem på annat sätt är att åka bil.

så småkillarna r kvar med farmor, och jag sitter just nu med en stor kopp kaffe på altanen. Solen lyser, himlen är blå och det är VARMT här kan jag säga. Min bärbara dator ligger dessutom i knät och värmer upp gött.

Men nu; slappa i solen. funderar på att ta fram min solstol. Lägga mig. blunda. bränna näsan.

AAAAaaaah.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Julia

Hej! Skulle du kunna rekomendera mig om lite bloggar?
Behöver fler att besöka regelbundet
Kramar
Allasjulia

2008-05-03 @ 11:03:59
>Jag som skrev: Jasmine

Godmorgon, sovit gott? :)
Ha det bra :)

2008-05-03 @ 11:05:08
URL: http://assmine.blogg.se/
>Jag som skrev: lisa

hoppas du får en bra dag! :)

2008-05-03 @ 11:09:30
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
>Jag som skrev: Linda

Även jag som hundägare håller med dej om dessa hundar...vad gjorde de där?? Vid utsläppet stod det fyra hundar runt om oss, allt från lejonberger (stor) till nån liten pudel typ :-) den ena stora fick en stöt av stänglset som drig igågn ALLA.....suck...inte undra på att en del kalvar ville in igen *haha*

2008-05-03 @ 17:41:44
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0