torsdag - och helgen närmar sig

...och det känns ju skönt.

jag har idag städat, och hur roligt är det. jo jag har rensat i grabbarnas rum, plockat bort leksaker som de inte använder längre. Jag hr möblerat om lite, och de verkade nöjda när de kom hem.

och det är väl det som var meningen. Men själv skulle jag vilja möblera om i hela huset. fast med nya möbler.

När man sitter hemma som jag har gjort nu med foten i vädret så har man ganska mycket tid att fundera. och det har jag ju förstås gjort.

Jag vill ha nya möbler, eller rättare sagt; jag vill bygga mig nya möbler. Jo,inspirationen flödar. Jag vet precis hur det skall se ut.men det innebär att jag måste ta mig till; 1. IKEA 2. köpa virke 3. färgaffären.

och det kan vara jobbigt med en sån fot. så än så länge får jag väl sitta här och drömma om mina nya fina högblanka möbler. en bokhylla, och ett sideboard.

det kommer bli snyggt, jag vet det. i mina drömmar i alla fall.

Och en annan sak som varit konstig är  att det har egnat idag. ja, vad är det för konstigt med det, undrar ni?
Jo, min lilla reptilhjärna har nämligen inbillat sig att det är sommar nu. Jag har suttit på altanen och mottagit sol i stora mängder, och då har hjärnan slagit över till sommarläge.

Och då kan ju naturen inte plötsligt komma dragandes med regn??? vad är det med den?  snacka om klimatförändring.
det fixar inte jag, som är så gammal. jag behöver stabilt väder, annars knakar det i lederna.

Det är då man vet att man är gammal, när man inte tål väderomslag längre.


 

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Amalia

Låter som du varit riktigt duktig idag! :)

2008-05-15 @ 20:32:48
URL: http://visingelforaldrar.blogg.se/
>Jag som skrev: emma

Haha! Det där med regnet stämmer verkligen, även på mig som nog räknas som yngling. Dock hade jag laddat upp med massa mysig plugg (mmm!) att hänge mig åt, så en eventuell sol hade ändå dissats från min sida. (Skit också. Tur att det snart är över! (Plugget alltså - och regnet.)).

2008-05-15 @ 22:36:26
URL: http://barabratack.blogg.se/
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

Jag förstod aldrig det där med att den äldre generationen fick en massa krämpor vid lågtryck när jag var ung - eller YNGRE!!! Men nu för tiden är det värk i händerna och ont i huvudet vid väderomslag. När hände det? När blev jag "den äldre generationen"?

2008-05-16 @ 14:15:23
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0