Det där med copyright....

Jag som trodde att vissa saker fanns det copyright på.

Som tex vissa uttryck som har blivit en slogan för den som startade den. Som för evig sammankopplas med de bevingade ord som flyger ur munnen.

Som tex. I have a dream med M L King. Den är ju känd.
Happy birthday Mr. president.... som Marilyn sjöng, hest och påtänt.

Det är svårt att vara ödmjuk när man är så stor som jag, som Mohammed Ali nämde i förbigående.
Eller varför inte det inelligenta klokorden från Al Capone; Jag vet inte ens vilken gata Kanada ligger på.

Och nu till saken. Byggare Bob.



Byggare Bob har ju en slogan: -Kan vi klara det? -Klart vi kan!! (can we fix it? -Yes we can!)

Och då infinner ju sig frågan. Nu när Obama, guldpojken som enligt Silvio Berlusconi är ; "Ung, snygg och solbränd" och som jag också är väldigt glad för att han vann, utbrister:

-Can we fix it?
-Yes we can!

Så känns det lite konstigt.
Ni förstår min tanke? vad hände med copyrighten? Har han köpt citatet? har han lagt resurser på att köpa in ett antal piffiga aforismer av olika människor? Skall serieförlaget ha typ STIM-pengar på Obama?

hur funkar det egentligen?

Eller ÄR Obama Bob?


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Haha...... Undra VEM som är Byggare Bob egentligen.... Fick mej till att fundera lite :-)

Tänk om !!!!!!

2008-11-07 @ 13:01:02

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0