Ekivok toastmaster.

....eller toastmaster och toastmaster.  Jag har blivit ansvari g för ett av sånghäftena som skall cirkulera på 40-års kalaset vi skall på imorgon. Och hur kommer det sig att just jag blir ansvarig för de snuskiga sångerna? hur kommer det sig att just jag skall få detta häftet att användas till bristningsgränsen?

har jag en dragning åt det ekivoka?

Ligger jag åt det frivola hållet?
Brukar jag dra förtäckta skämt som gränsar till det oanständiga? Brukar jag min ironi mycket?

Ja, det är sant.
Det är nog därför som jag blir tilldelad detta uppdraget.

För jag skäms inte för nåt.

tror jag.

Nu gäller det bara att öva på sin tajming. Man kan ju gärna inte börja med att försiktigt harkla sig vid förrätten, innan folk ens har smuttat på fördrinken, och säga; -Eh, jag har en liten visa som jag skulle ...eh...vilja...sjunga.

Nä, det får bli senare på kvällen, eller kanske framåt morgonen, när man kan skrika; -Kom igen, nu tar vi den om han med dasen som dinglar!

jag skall öva hela dagen i morgon! Kanske dock inte under tiden vi har eget kalas. Det kanske ses som lite stötande om jag sjunger ekivoka visor under ett barnkalas. De andra föräldrarna gillar nog inte det. För vi skall ha barnkalas. 

Sjuåringskalas.

10 st helt galna killar på 7 år, som skall röja runt i min trädgård. Ja det är sant, kalaset skall vara UTE. Skönt va?!

själv tycker jag att det är en otroligt smart idé som jag kommit på. Låt dem vara ute och springa av sig. Låt det vara städat inomhus. låt mig få behålla förståndet.

Nu skall ladda ikväll inför morgondagen.

med sömn.

det lär behövas.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Hoppas Ni får det SKOJ på kalaset... Ja UTE-kalas är ju suveräna...undra vad dessa "klasskalas" tog vägen? Känns som det kommer bli MÅÅÅNGA kalas nu...

Lilleman kommer en annan dag och uppvaktar Hugo..

2008-11-21 @ 22:10:52
URL: http://aragon.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0