jag avskyr telefonförsäljare......

...som ringer mig HEM på KVÄLLARNA. har de inget eget hem att gå till?

..sitter och minding my own business, liksom.
Då ringer telefonen, och det är ju så där konstigt när det alltid ringer när man sitter och håller på med nåt. I moitt fall satt jag faktiskt och pluggade och då har jag sannerligen inte någon lust att prata med en fnittrande våp från Ståkkhålm som bara fnittrar när jag svarar.

-Hallå, fick jag säga.
-Jo eh hahahha förlåt, fniss fniss, jag undrar om.....åsså säger hon hela mitt namn inlusive alla mina förnamn, är hemma?
-ja det är jag.
Jag försökte låta rätt avmätt och irriterad.
-Jag, eh, hoppas inte att jag stör?
-Jo.
-eh, fniss, jag ringer ifrån Telia. Vi har ett JÄTTEBRA erbjudande till dig.
-Jasså?
Jag försöker låta som om jag har hissat upp det ena ögonbrynet för att se lite halv om halv förvånad ut att någon VÅGAR störa mig, och om någon nu mot förmodan stör mig så skall det handla om att jag ärvt 10 miljoner. Inget annat accepteras.
-vad betalar du för ditt bredband idag?
-Ingen aning.
-Eh.....
För att bli av med människan ¨så frågande jag maken vad vi gav.
-265 spänn.
-vad har du för operatör?
-netAtOnce och Wexnet.
-Men då är det ADSL?
-Ja.
-Vad är det för hastighet?
-10.     ni märker hur kortfattad jag lät.
-men då kan det inte vara ADSL? Via telefonjacket?
-Jo.
-Det är ju ett jättebra pris.
-Jag vet.
-Då tycker jag att ni skall behålla det.
-det tänker jag. Hej då.
-Eh.....
KLICK

Och.....varför ringa runt till folk om man inte ens kan slå de priser som redan ligger ute? Och som vi har haft länge?
JÄTTEBRA efbjudande, det borde vara 20MB plus en bärbar dator av senaste snitt, en weekend resa till Ulan Bator och presentkort på IKEA på 10.000 för 99 spänn i kvartalet.

DET är ett JÄTTEBRA erbjudande.

Tänk på det, Telia.

Ring mig inte mera. Inte förrän ni har ändrat era referensramar.


ok då. whatever you say.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Daniel

Strongt jobbat att du gav dessa irriterande försäljare på näsan. Duktigt vännen!

2008-11-11 @ 11:23:14
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0