passa dig du!

Rör ni honom  åker ni ut.

-Ja det är vad f'ängelsedirektören (finns det sådan i Sverige)? säger till barnamördarens (utan att nämna hans otäcka namn) medfångar i sexbunkern i fängelset. Ja kolla själva på artikeln.

Men alltså, vore inte det precis vad de vill? Att åka ut? Till vart skall de ut? Till parken? Utanför fängelset? Till en öppen anstalt?  Eh.... Det känns mera som ett löfte än ett hot. Inte tillräckligt skrämmande för att liksom hindra någon från att pilla på Eklund.

Pilla på ni. Jag tycker nog att det skulle vara synnerligen självreglerande om de får ta hand om "sina egna" på nåt sätt.

Eller är jag elak och sarkastisk nu igen?

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: ???

Artikeln syftade nog på att de "åker ut" bland de vanliga fångarna. Nu sitter de ju bara bland "likvärdiga". På en vanlig avdelning så står de ju lågt i "kurs".

Tjingeling.......

2008-11-05 @ 14:38:21
>Jag som skrev: Anonym





Ironi kan vara en svår konst.

2008-11-05 @ 16:46:54
URL: http://treamigos.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0