skaffa stearin



Glad första advent, förresten.

Eller säger man glad första advent? vad säger man? Trevlig första advent? Mysig? Lycklig? Brandfri?
Jag vet inte, men ha en finfin dag i alla fall.

Själv hade jag tänkt att knalla ner till "centrum" och kolla julskyltningen i våra tre affärer. ja ni kan ju säkert själva förstå hur stort "centrum" vi har här ocm man använder "-tecken. Inget man direkt skulle skryta med.

men det skall vara lite lotterier där man kan vinna det som husmodersföreningen har bakat, eller det som hemslöjdsföreningen har sytt/virkat/stickat/knypplat. Sedan får man ju faktiskt gå hem och dricka glögg, och det tänker jag göra.

Sedan måste jag väl erkänna att jag har tjuvstartat på julen.
 
I fredags var vi hemma hos Stina och Martin i Karlskrona. Och där åt vi den första julskinkan, tog en snaps å en kall öl till. Enormt gott.
trevligt som 17, och sällsynt gott.

Men idag, på med varma jackan, mössan och sedan skall vi gå ner vid 15. Sedan hem, kall och fullastad med vinster i forma av lussekatter (slippa baka) och värma på glöggen. Och tända alla ljus som man vill skall lysa upp huset.

Låter som en plan,va?
    

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Daniel

Bara en öl?

2008-11-30 @ 20:29:33
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0