Dunder och granater, här var det Quantum of Bond

Det var dags att se karlarnas karl James Bond på bio.

Hamnade på något underligt sätt brevid begåvningsreserven som tydligen beslutat sig för att lämna sin grotta och gå på bio för att uppleva världen.
Han, en man i sina bästa år, som talade med en släpig och synnerligen se skånsk dialekt, mycket konstig. Pratade ungefär som David Batras figur, den där snubben i hissen i kvarteret Skatan
 här sitter han dock i bussen...

i allafall; han stinker, och då menar jag stinker After Shave, antagligen för att dölja kisslukten som låg som en svag ridå mellan honom och damen han kom med.
Hon; dam i 50 års åldern, verkar inte ha kommit ut så mycket.

det började redan under reklamen.

Dumlereklam. Snubbe tappar en kola i ett akvarium. Firren käkar upp kolan.
Då bryter mannen in.
-Nu skall du se att fisken spottar ut kolapappret, säger han nervös i en förklarande ton.
reklamen slutar med att snubben fiskar upp firren och steker den.
-Nu skall han äta fisken. Han ville verkligen ha sin kola! helt fantastiskt!

Cola Zero reklam, med Bond tema:
-Är det sån du har köpt? säger han till henne.
-Ja, det är det. Det är så mycket socker i. Titta 23%! Men det är sånt Asp..asmar...Aspargam i.

Sedan fortsatte det hela filmen igenom med att han fällde kommentarer om allt.
När Bond ringer till M så slänger de upp en frän virtuell dataskärm.
-Oj då, finns det såna datorer på riktigt?

När slutvinjetten kom och Bond knallar fram och vänder sig och skjuter, ni vet, och blodet rinner ner och färgar skärmen röd, då utbrister han:
-Det där när de filmar genom det där röda, det har de inte utvecklat alls sedan Bond började.
-Nä, men musiken är svängig
, säger damen.

Sedan tar han en klunk ur sin nyöppnade Cola-flaska, funderar en stund, och så säger han:
-Det här med Coca-Cola, det var ju rätt gott.

Mmmm. Det där med ........det tyder ju lite på att han aldrig har druckit Cola. Det tyder på att han har haft ett enormt motstånd mot drycken, men nu blivit övertalad (kanske av Aspargam-damen) att köpa en Cola, och så upptäckte han att....det där med Cola var ju gott.

Om ni behöver en recension på själva filmen så får ni läsa någon annan blogg. det var helt Ok action, och Daniel Craig är ju superskön, men skulle kanske behövt en mindre effektiv klippare, och en lugnare och mer erfaren regissör.

jag recenserar bara biobesökarna.

det är sånt jag gillar. Det var nästan roligare att höra på paret brevid än att se filmen. Bond var ingen komedi, men jag skrattade så jag höll på att kissa på mig.


Nåt att dräggla över

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Hahah...jag skarattar sååå åt ditt sätt att återberätta om denna mannen så man nästan tror att det var JAG som satt där på bion ....



TUR att filmen var bra iaf...och tur att gubben kom ut från sin grotta för en gång skull ! ! !

2008-11-07 @ 09:27:53
>Jag som skrev: ???

Mkt bra & roligt skrivet av dig!!!;)

2008-11-07 @ 11:07:46

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0