migrän. och hur KUL är det?

Vaknade kl 04 imorse med världens migrän.
AAAARGH:
och DUm som jag är så tänker jag; det går nog över om jag sover lite till.

Och kl 07 ringer klockan, och uppenbarligen har det INTE hjälpt att bara sova lite till. Klev upp som i en dimma, och vacklade ut till medicinskåpet där jag klämde i mig migränmedicinen, plirandes med ett öga mot det obarmhärtiga lilla softa ljuset i badrummet.
Blev helt knasig på pillret, men trots detta var jag ju tvungen att åka till mitt bokade möte kl 08.

Åkte dit, satt i bilen utanför och undrade om jag skulle spy med en gång eller om jag kunde vänta lite, och jo, jag kunde vänta lite.
in påmötet, var lite konstig, för jag minns inte allt.

åkte upp till skolan, började käna mig sämre igen och fick lägga mig i vilorummet. sedan fick jag åka hem. Så klen jag var. Helt otroligt. det var länge sedan jag var sån. I alla fall så sov jag en och en halv timme till. Men nu kommer det tillbaka känner jag. SÅ TRIST:
men jag får väl pilla i mig mera migränmedicin. Jag skulle vilja ha andra tips om vad man kan göra. Vill inte ta de där pillrena för man blir ju helt koko i bollen (skönt gammal uttryck va?)

har ni tips? Kanske kan man pröva akupressur. Akupunkur. Något annat. Någon ört kanske?
Hm, får väl gå ut i skogen och kolla.

Nej, jag vill VILA idag och hoppas att det går över. Bara ungarna somnar snart....


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0