Våga vägra shoppa. Jaha?

Alltså....
här är ju verkligen en definitions fråga.
Kolla artikeln, och läs om en amerikanska, (bara i Amerika, mina vänner) som har beslutat sig för att ta ett sabbatsår.
 
Från shopping.

Ok, så långt, allt väl. Men sedan kommer det underliga. Hon undviker affärer och så vidare, köper inget förutom mat och sånt. men; hon köper begagnat.

men det är väl oxå en typ av shopping? jga menar, man kan ju hitta hur mycket begagnade saker som helst utan att ens bli den minsta lilla bit svettig. Jag skulle kunna hitta vad som helst. Jag är ju traderaoman, och Blocketoman. Men varför skulle inte det räknas som shopping?

Måste man gå in i en snordyr affär där butiksbiträderna står uppallrade bakom disken och vägrar titta på en ens när man kommer in? Måste man bara köpa vissa typer av saker för att det skall räknas som shopping?

Visst, vissa shoppar för att de tror att det gör dem lyckligare på nåt konstigt vis, eller dagens i-landsproblem att man har liksom för mycket pengar, måste göra sig av med dem....

konstigt, tycker jag. Men whatever makes you happy så....

men grejen är att hon skrev oxå enbok om hennes år som shoppinglös.

Och den vill hon att folk skall köpa.

Eh?

Kanske kan man hitta den begagnad då.....



 

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Anonym

Hej Lotta!

Titta på var bilden är tagen. Tjejen i fråga är svensk och kommer från Din FAVORITSTAD!!

Kramar från Bibbi

2008-10-04 @ 00:55:21

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0