John Ajvide Lindqvist

Jo, det kan nog vara så att John är en av Sveriges mest spännande författare.
Oj, vad bra han skriver, jag kan inte göra annat än att rekommendera hans böcker.

Dessutom kommer en av böckerna, Låt den rätte komma in, snart som film. 

Den vill jag se. 

Alltså, skräck kan ju vara svårt. Se på Stephen King (varför man nu måste nämna honom varenda gång man skriver nåt om skräck) men man läste honom när man var 16 år och tuff.

nu har man växt ifrån det. Nu är man inte 16 år längre.

Och dessutom är man inte tuff heller. Ganska mesig egentligen.

men då är det fantastiskt att läsa en bok av Johan Ajvide lindqvist. För han skriver för tänkande människor.

Här är det inte svisch-blod-monster-bluärk-och alla dog, utan här fångar han upp det som finns precis mitt i bland oss och gör det till en helt naturlig del av livet.

läste den senaste nu. "Människohamn".
Spännande. Den är välberättad och man flyttar sig snabbt in i berättelsen och ser precis hur det ser ut där.

Har börjat på hans novellsamling; Pappersväggar.

Vill bara läsa mer och mer. Låt den aldrig ta slut.

Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Människohamn av John Ajvide Lindqvist



Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0