bränd hund luktar illa

Läste blaskan om några snorungar i tio-tolvårsåldern som skulle elda upp ett par hundvalpar.
Ja ni läser rätt.

Jag repeterar: Elda upp ett par hundvalpar.

Detta var i England och det var väl där som de där tolvåringarna slog ihjäl en treåring också. Bara för att de kan liksom.
Jag undrar hur de barnen har det hemma. Vad får de lära sig av sina föräldrar? troligtvis INTE respekt för andra människor och andra levande varelser. troligtvis inte respekt för sina egna och andras saker.

Troligvis inget alls. Vind för våg, låt gå och spring du som du vill-attityd. barnen skall bestämma. barnen sätter sina egna gränser.

Allvarligt. Vad händer med världen? Vart har medmänskligheten tagit vägen?

Eller medhundligheten för all del.

grymt behandlade Cinders (vänster) och Guy, bägge 7 veckor g

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Ma

Jag undrar också hur dessa barn har det hemma. Har de överhuvudtaget ett hem. Vad har de för föräldrar/vårdnadshavare? Frågorna är många. De är ju inte direkt några småbarn, som inte förstår bättre. Vad får dessa ungar att göra något sådant. Saknar de empati totalt? Det värsta är att detta bara är en i en lång rad saker, där jag tycker barn beter sig väldigt underligt...


Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0