melodifestival del 2:1

kommer min vana trogen att rapportera från festivalen. Även i kväll har jag bisittare; Hugo 7 år.

Kommer Petra vara ännu roligare? Kommer hon göra bakåtvolter? Vem vet. Vi får se...

artist 1. Lili och Sussi.
Så här på förhand, gamla avdankade 80-tals popidoler, brukar ju inte göra toppen ifrån sig.
Det låter 80-tal. Det smakar 80-tal. lite sött och klibbigt sådär. "Är det två stycken eller är det en spegel" frågar Hugo.
Det kan man verkligen undra.
Mitt betyg: 2/5. Hugo: 2/5.


artist 2. Lasse Lind
"När kommer marcoolio", frågar Hugo, och tar blicken från den popipoppen som hoppar runt på scen.Han är en blandning av Håkan Hellström och Jumper. Inte nån melodi nån minns va? Men han är ju söt och det är väl det som ger poäng.
Mitt betyg: 1/5. Hugo: 0/5.


artist 3. Jennifer Brown
Börjar pampigt, och "med banjo" som Hugo uttryckte det. Rätt ok låt sådär tycker jag nog, men nog flåsar hon lite för mycket? Kanske inte har mammajympat?  "Han som spelar banjo var bäst" tycker Hugo.
 Mitt betyg: 2/5. Hugo 1/5.


artist 4. HEAT
Hårdrock. Jag gillar inte hårdrock. Skall dock ge det en chans. Hugo säger; -"den ger jag en 100 poäng" redan vid första vrålet. Stereotyper, pudelfrillor och hockeyfrillor och snurrande på trumpinnarna med bar överkropp. Hm. Det drar ner poängen. Men visst, ok då.
Min poäng: 3/5. Hugo: 100/5. (5/5)


artist 5. Marcolioo.
Hugo har väntat. Men han ger den en 0:a direkt.. "Varför är han flint?" undrar Hugo. "Det var ingen Marcooliolåt ju, det brukar vara mera rockig musik". men han gillade killen som brann.
Nä, marcoolio. Vänta dig ingen kärlek den här gången från publiken.
Mitt betyg: 0/5. Hugo: 0/5



artist 6. Amy diamond
alexander Bard har varit med och skrivit låten, If you can´t beat them.....join them vettni.
Det hörs. Det är BWO, men med en tonårings röst. Det går....inte riktigt ihop, men tunga beat gör väl att den rullar. En massa fjårtisar på scen samtidigt. Snabbt klädbyte, och Amy darrar inte så mycket på rösten längre. Med en annan sångerska så hade den blivit en hit. Måste nog ha lite mera pondus, och bas.
Hugo har vid detta laget snart somnat, och orkar inte uttala sig riktigt.
Mitt betyg: 3/5. Hugo 3/5


artist 7. Cookies and beans
Bara namnet får mig att backa. Varför kalla sig för detta? Hm. Men country, kan det va nåt för schlagerfestivalen? Jag får vibbar av the Wild bunch, Bonnie Tyler och jag gillar faktiskt den. Jupp. Inte i detta sammanhanget, men jag gillar den.
Munspel är coolt!
Mitt betyg: 4/5. Hugo 3/5. (mycket trött)

artist 8. Måns Selmerlöv
Vaddå hångla upp kameran? Jodå, det kan Måns. Den här kommer gå till final. Direkt. "superbra" säger Hugo. "Allt får en femma, dansarna med. men varför har tjejerna baddräkt på sig?" Det är för att locka röster, Hugo, men det är sånt du kommer förstå när du är lite äldre.... Hugo vill rösta på den här.
Mitt betyg: 5/5. Hugo: 5/5

Så är det. Nu skall vi se hur långt Hugos röst räcker....

Återkommer i omröstningen.








 

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0