melodifestival.

Glitter och glamour, anfäkta och anamma, nu kör det igång igen!! Wohoooo! I år har jag bisittare Hugo 7 år.

Jag kommer att kolla så ögonen blöder.

Petra Mede. Fantastisk.
När hon sa att hon skulle hångla med all personal under produktionen, så vänder sig Hugo till mig och frågar vad hångla är. -Ja det är när man kramas och pussas. Då tittar han snett på mig och säger:-Det är ju när man stoppar in tungan i nån annans mun. (ansiktsuttrycket ser ut som :Är du helt puckad eller?)

Jupp.

Bidrag nr 1.
Heavy metalbrud på Ectasy. När andas hon? Fast det är klart, med såna lungor behöver hon kanske inte mycket nytt syre.
Eller som Hugo sa: -Vad hon ser läskig ut. Och varför har dansarkillarna kjol på sig?
Hugos betyg: 5/5. Mitt 2/5.

Bidrag 2. Jonathan F.
Pingpong Pop kille i målbrottet.
FJÅRTIS lööööve. Popipop.
Tja.
Hugo tyckte att det var bra att han kunde sjunga på ett annat språk. 5/5. Jag 2/5.

Bidrag3. Shirley Clamp.
Shirley är ju Shirley. Låten är ju samma. (som vanligt) fast seeeeegare.Fast med en sån slits så vinner man nog lite röster från de gamla snuskgubbarna.
Hugos betyg 0/5. Ändras till 3/5. Mitt betyg 2/5 (kan jag variera mig eller?)

Bidrag 4. Scotts.
Dansband. Fullt ös. Lite Arvingarna. De kommer långt. Trots att jag hatar dansband.
Hugo tycker sångaren ser "snygg ut". "Trummig och dunkig, man hör ju knappt gitarren".
Jag tror oxå på Scotts. Inte ut i Europa, men till finalen.
Hugos betyg: 3/5  Mitt betyg: 3/5

Bidrag 5. Emilia.
Som slutat stamma.
Versen som börjar så bra, mystiskt och skön. Sedan kommer refrängen.
Som suger.
-Tuffa fyrverkerier, säger Hugo. Han ger den en 4/5. (lättköpt) Jag: 2/5.

Bidrag 6. Alcazar.
Brukar alltid vara bra.
Ös, och det här går hem.
-Ja det här ger jag en 5 säger Hugo. -Jag med, säger jag. -Ja det är första gången du ger nån en femma, säger han.
Han vill gärna öka betyget till en 20."De dansar bra, tuffa."

Sedan kommer Petra i nunnedräkt. Fantastisk.

Bidrag 7. Caroline af Ugglas.
Det är något med människan jag inte kan med.
Och det står jag fast vid. Snälla snälla snälla sluta sjung!
Hugo reagerar starkt mot ordet "skit".
Hugos betyg:  0/5  Mitt betyg: 1/5

Bidrag 8. Marie Sernholt.
Iklädd underdelen av en svan så äntrar hon scenen.
Tämligen menlös.
Hugo gillar den. 5/5. Jag 3/5.

Vi får se......

Återkommer: vid omröstning

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Cecilia

Ja den där uggla tål jag inte heller. Alcazar är givna och Marie Serneholt kan inte sjunga live.

2009-02-07 @ 21:14:13
URL: http://ceciliar.blogg.se/
>Jag som skrev: Gissan

Nr 1: Min favvis.. inte för det hon gjorde ikväll utan för det hon gjort innan.

Nr 2: Söööt kille... (varför e man inte 19 längre...) Kollade ni hans biceps..?

Nr 3: Shirley...lovely Shirley... hoppas.

Nr 4: Scotts..Grrr grrr....mmmmm....mmmm...hhmmppfff... vaddådå...jag får väl tycka nåt jag åxå.. ;)

Nr 5: Emilia..I like.. :))) Blir glad av den :))))

Nr 6: Alcazar. Faktiskt sketabra.

Nr 7: Snälla, snälla, snälla...se lite mer än hur knäpp hon framstår. Hon e go som en sko. Varför vara som alla andra...? Beundransvärd!

Nr 8: Marie...söt o fin men hm...

Nr 9: I Like Hugo!!! Go Hugo Go... :)))

Kram Gissan

P.s.. Ska ge dig ett inlägg åxå.. Tack! Blir så glad.

2009-02-07 @ 21:29:28
URL: http://gissan.blogspot.com
>Jag som skrev: Linda

Hallå..... Pucko ( Eliaz sätt att säga nåt när man inte fattar)

Lotta...hänger Du inte med eller ???

Vet Du inte vad HÅNGLA är....man TROR man är så pedagogisk och ska förklara...jaha sen VET ungarna det iaf :-)



Jag vet egentligen inte VEM jag gillade i melodifestivlen...INNNAN den hade börjat (hm) hejjade jag på Shirley & Scotts....men jisses så besviken jag blev på Shirley...

Ja och Scotts.....hm förutom den SOCKERSÖTE lille sångaren så va väl texten inte så bra fast den fastnade ju :-)

2009-02-08 @ 08:33:45
>Jag som skrev: Wroooom

Hehe, jag tycker faktiskt att Petra Medes biceps var bättre än Jonathans. Shit alltså, jag såg nåt program med David och Peter där Petra Mede spände musklerna. WOW!

2009-03-08 @ 00:31:47

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0