Melodifestivalen 3:1

Min vana trogen sitter jag här och kollar på festivalen. Ikväll har jag två bisittare H och hans kompis E.

Artist 1; Velvet.
Glad danspop med gigant klänning. behöver hon rullas av scen?
E: "-herregud! Hur kom hon in i bilen med den?"
Grabbarna fnissar gott åt att Velvet har tappat byxorna.
trallvänlig. Jag gillar.
Mina poäng: 4/5 E:s betyg: 0/5. H: 5/5.

Artist 2. Rego and the...WTF
Skall det bli lationolove nu eller? det låter så på namnet. Jäkligt långt namn i alla fall.
Mjukreagge a la "Mr Lovalola". Skönt sväng, och snygg scenuppställning som en 50-tals skön grej.
Killarnas kommentarer: "Fula. Roliga. De är nog inte från Sverige" ändå satt de tillslut och nynnade på refrängen...
Me like, hur konstigt det än låter. Youyouyou.
Mitt betyg: 4/5. E: 2/5 H: 0/5.

Artist 3. Molly Sandén.
Ungkyckling, i vit brudklänning.
E ger henne en femma direkt, men fönekar högljutt att det var för att hon var söt.
Tämligen blek låt. Killarna reagerade direkt vid frasen "jag älskar dig". Då var de lost liksom. Det är ju farligt med kärlek.
Mitt betyg: 1/5. E: 20/5 H: samma som kompisen. (såklart)

Artist 4: EMD
Nu blir det pojkband.
Det känns lite BSB, men oj så många tonårshjärtan som står i brand just nu."De passar inte i kläderna" var killarnas dom. Småsvängig schlager.
Mitt betyg: 3/5. Hugo: 0/5. E: 0/5

Artist 5. Mikael Rickfors.
gammal Rockräv  slänger in sig i melodifestivalen. kan han få röster av den äldre publiken som minns hans storhetstid ifrån 1970 talet.... Vem vet. Den låter ju som....tja Mikael Rickfors....
nej kanske inte i dettaf orumet va?
Killarnas kommentarer: "dålig" fast ändå får de höga poäng. (mest för att de vill tycka likadant)
Mitt betyg: 1/5. Hugo: 5/5 E: 5/5

Artist 6. Maja Gullstrand.
Seg, en pastisch på tack för idag med Agneta Fältskog. Jag tyckte den var rätt intetsägande. Killarna däremot fastnade i en diskussion om hur många killar som dansade bakom sångerskan.
Mitt betyg: 0/5. hugo: 2/5 E. 3/5

Artist 7. Sofia.
Svensk grekiskt. jag har aldrig fattat det här med att ta ett språk som är så svårt för svenska folket. Man vill ju gärna fatta vad det handlar om. det gick med Elena Paparitsou, det går inte igen. greklandssemestern är över.
dags att återvända till slasket.
Mitt betyg: 0/5

Artist 8: BWO
Går det med en ballad? Skall Bard ha en konstig utstyrsel? Skall Marina mumla fram en mening med dov röst?
"Han har rymddräkt" säger Hugo. Grabbarna skarattade gott av Alexanders Bards ridhjälm.
skulle önskat något mer tryck i refrängen. Då hade den suttit som en smäck. Men den sitter so en keps med uttöjd resår.
Mitt betyg: 3/5. Grabbarna har gett upp, så det blir inget betyg.

Vidare gick: rickfors, bandet med det långa namnet, molly sandén, EMD  samt BWO.
Det var synd att Velvet inte gick vidare. Den gillade jag. Kanske kan hoppas på den internationella juryn...

Återkommer i del 2. Kanske. 

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Daniella

Det låter som att jag kanske inte missade så mycket trots allt! :-)

2009-02-21 @ 21:34:13
URL: http://deniella.blogg.se/
>Jag som skrev: Linda E.s mamma :-)

Ja hur kom hon IN i bilen Velvet...det kan man undra... E.s syster kläckte idén " pappa jag tror hon står på nåt " vilket var rätt fick vi ju se :-) men nja gillade inte henne.....hade fått på sig farmors stora trosor :-)



Jag gillade Molly...ja hon var ju SÖT oxå :-) Fast visst ballader kanske inte går hem, men fin sång....

EMD...ja små sockersöta pojkar som jag tror kan gå långt....kanske t.o.m vinna....vem vet :-)



Hoppas de sover gott killarna nu hela natten....

2009-02-21 @ 22:22:15
>Jag som skrev: Gissan

Go EMD go....

Ja vi får se men de va nog bäst ikväll tror jag.

Natti natti

//Gissan

2009-02-21 @ 23:56:49
URL: http://gissan.blogspot.com
>Jag som skrev: JHNA SUGARFUCK

Här sitter jag nyknullad, kär o pigg o ramlar in i din blogg o gillllllar den. Kolla in i min o gilla tillbaks, sweetcheeks ;) Kissbliss *

2009-02-22 @ 09:38:39
URL: http://jhnasugarfuck.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0