Melodifestivalen 4:1

Sista deltävlingen. Som vanligt har jag bisittare Hugo 7 år, som troget har suttit brevid mig under alla deltävlingar.

Det känns som det är ett starkt startfält (förutom Tor-Leifs)

Artist 1. Agnes.
jag gillar Agnes. Hon har ett skönt sving som ni som känner mig är en liten sucker för.
Guldkläder, och poppipopp. Världens största hår.Hela hon glittrar och kör sin pryl. Svängigt, men hon känns lite osäker på rösten. nervis? Hugo är inte impad. Inte ens av alla ballonger, guld och glitter.
mitt betyg; 3/5. hugo: 1/5.

Artist 2. Starpilots.
En konstig grupp som ser lite lustiga ut. Den här låten har jag ju hört. "trading passion för glory", Svängig pop, men jag undrar vart resten av gruppen är. En snubbe i vit kostym som sjunger och sedan ett krigspilotutklädda snubbar som dansar. Är det dem som är resten av gruppen?
hugo tycker de ser tuffa ut.
Mitt betyg: 3/5. hugo: 4/5

Artist 3. Susanne Alvengren.
Hon har släpat sig från Gotland, och syns i rampljuset igen, så känns det lite konstigt. Varför vill man vara med? Igen?
20 år senare. Den låter ju exakt som alla hennes andra låtar. Ingen schlager, visst vacker text men det hjälper inte. Bra att hon har väska med sig. Hon är så lila. Och borde kunnat lägga in ordet "rauk"  åtminstone EN gång. Hugo tyckte "sådär"
Mitt betyg: en stark 1/5. Hugo 2/5

Artist 4. Norskan och Sahlene.
NorskSvensk Union. Känns lite James Bondigt. Lite segt. Lite för mycket 007. Det känns som om norskans bröst skall ramla ut när som helst, och fullkomligt explodera. Det kanske drar röster vad vet jag. Luktar som "Lyssna till dit hjärta".
Mitt betyg: 3/5 Hugo 2/5.

Artist 5. ThorLeifs.
VARFÖR. vill jag ropa. Jag gillar verkligen inte Thorleifs. Inte. Nej, jag är inte lokalpatriot. Mr Plastikoperation tar in saxofonerna. mr Botox, nej nej nej! Och det västa är att Hugo tycker att den är BRA. "Svängig" säger han. Han kan inte vara släkt med mig.
Och karln är ju inte direkt tonsäker eller trovärdig i sången.
Mitt betyg: 1/5, Hugo; 5/5.

Artist 6. Sarah Dawn Finer.
En sådan röst som hon har, så borde det bli bra. Fläkten kommer på och kör. hugo tycker hon har för stora bröst. Jag saknar en riktigt bra refräng. Inte så stark som jag hade hoppats på tyvärr....
Rätt trist låt, tyvärr.
Mitt betyg: 2/5. Hugo: 0/5

Artist 7. Next 3.
Ett gäng unga killar som skall käcka sig med lite latinorytmer. Rappar på svenska, som löper i varandra. Finns det nåt mer jag avskyr? Njae.
Sjunger om sexiga flickor, och när en 16 åring gör det så saknar jag en viss trovärdighet. Hugo skakar på huvudet direkt. det gillar han inte. Trots elden. "Du är lika fin som en Lamborghini-bil" borde säga allt.
Mitt betyg: 0/5 Hugo (som vid det här laget leker med persiennen istället) 0/5.

Artist  8. Malena Ernman.
Mezzosopranen skall upp på scen. Alltså , det kan bli hur rätt som helst, men det kan oxå bli hur fel som helst. Disco-opera. Det är nog extremt svårt för en skolad sångerska att sjunga pop, det märks att hon gärna vill köra en "Birgit Nillson" röst hela tiden. Inget fel på hennes röst. Men inte passar det i schlagersammanhang.
Mezzosopran, bliv vid din läst.
Mitt betyg: 2/5 Hugo; 1/5.


Så här i retrospektiv så ångrar jag att jag skrev "starkt startfält" jag ber om ursäkt.

Bäst är dock Petra Mede.

Jag ÄLSKAR rappen om Tingaling, kapten Krok!! kolla in den på svt.se

Vidare gick:
malena Ernman! Starpilotes. Agnes. sarah dawn. och........Thorleifs.

Fy.

Jag skall nu rösta på Agnes.
Vi ses i del två.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Emily

Skam är väl ett bra ord för att summera startfältet ikväll.

2009-02-28 @ 21:04:32
URL: http://emilystighall.blogspot.com
>Jag som skrev: Emily

Oj det var de värsta. Säkert någon man känner. Här käner ju alla alla typ ;-) Världen är då bra liten, bara imorse så var det någo som läste min blogg som hde stuga här i krokarna. :-)

2009-02-28 @ 21:17:00
URL: http://emilystighall.blogspot.com

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0