varför inte kramas lite extra idag....

....säger alla.
Men vaddå, är det ett krav eller?
Man borde ju egentligen kramas lite extra varje dag. Inte bara i det hysteriska Alla hjärtans dag-hetsen.
Och så blir man ju ändå bara besviken när man inte får någon present, fastän man inte förväntat sig någon.
Är inte det konstigt då?

Man tycker ju att det är fjantigt, att det är något som handeln hittat på att man måste köpa chokladhjärtan, blommor och hjärtan och allt vad det är, Utåt sett så låtsas man om att det inte är något man bryr sig om, att det är bara tonåringar som fnissar, tonårshånglar och ger varandra gelehjärtan.
Åsså sitter man där med en liiiten liiiten förväntan djupt inne i knoppen att får man något, får man något? Och det skulle ju liksom räckt med en teckning från ungarna. En chokladbit, jag vet inte.

Men så kommer det inga brev på posten, det ligger inte en liten hälsning på kudden, ingen låtsas om ens att det är alla hjärtans dag. Man suckar och drar vidare.

Nåväl. Jag skall uppvakta mig själv. Jag har köpt mig choklad till kvällen. Jag kanske lagar mig en god middag och tar ett glas vin till. Jag kramar mina barn så fort jag kommer åt! (de börjar tycka att jag är tjatig)

För vill man ha nåt så får man skaffa det själv.

Bra kvinna reder sig själv.

Men nu vill jag i alla fall ger ER en extrakram....

PUSS & KRAM



alla har rätt till en vän!

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0