badrummets resa: var god tag plats.

Vi har börjat den långa resan som det innebär med att renovera badrum.

Det innebär en start med att ta kontakt med kära banken och fjäska ihop pengar. När det väl är gjort så skall man planera.
Och riva.
Och riva.
Och riva.

vet ni hur mycket gammalt kakel som det finns i ett badrum byggt på 60-talet?

Massor.

Och hur dåliga tätskikt det var på den tiden? Man la alltså uppenbarligen kaklet DIREKT på en masonitskiva,. Hm.
Och det skall rivas. Ända ner till träpanelen. Och sedna skall väggen mellan det lilla toalettrummet och det större badrummet slås ner och bäras ut.

Vår tomt ser numera ut som en rivningstomt.

Och imorgon skall vi bila upp golvet. Byta brunnar och dra om ledningar och fn och hans moster. Jag har inte en susning.
Vad jag vet är att jag skall åka till Malmö på måndag . Tre dagar skall jag vara borta. Det innebär att jag har tre dagar som jag slipper leva i toalettmisär.

Skönt!

Kan man hoppas på att badrummet är klart när jag kommer hem?

Dream on, girl.




Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0