danskjävlar

Var och minding my own business i skidbacken. Killarna åkte snowracer i full kareta nedför en liten backe när jag får se en stor fet dansk komma släpande på sin lille son, typ 6 år, i armen.

han gormade som bara danskar kan, och pojken grät. Plötsligt så ställer han ner pojken, och ger honom en våldsam knuff med ena handen rakt i bröstet så grabben flyger ner på marken.

Jag blev helt chockad. det är inte varje dag man ser barnmisshandel på sånära håll liksom.
Först visste jag inte vad jag skulle säga, för jag hade ju god lust att rusa fram och göra samma sak med feta dansken, men när han gick förbi med ungen i släptåg (släpandes efter) så gjorde jag nåt svenskt.
Jag kommenterade:
-Du vet att det där räknas som barnmisshandel i Sverige va?

han glodde, blängde, gav mig onda ögat och mumlade nåt oförsåteligt på danska, gick till sin bil med sin infantila hustru(?) i släptåg, slängde in ungen i baksätet och drog iväg.

hade god lust att ringa polisen. Danskjävel. Imbecilla pucko. Oavsett ursprung.


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Gissan

Egentligen var inte det speciellt svenskt. En äkta svensk säger INGENTING...

Du sa ju i alla fall någonting. Lät honom veta att du ser honom, och vad han gjorde.

Hoppas att det inte är något som denne dansk brukar syssla med.

Ha det gott därute i backarna.

Kram Gissan

2009-04-01 @ 08:21:09
URL: http://gissan.blogspot.com
>Jag som skrev: Therese

Jag tyckte du gjorde helt rätt! Men som Gissan säger är det nog tyvärr inte så svenskt. Fler borde göra som du, jag ska göra det om "tillfälle" ges.

Ha en bra dag!

kram..

2009-04-03 @ 14:05:10
URL: http://preffen.blogspot.com

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0