dödshjälp eller inte

Alltså, läste om  den lilla bebisen som dog av en överdos inne på sjukhuset. En läkare häktad och anklagad för mord.
Åklagaren säger att läkaren var ansvarig för patienten när hon dog. Därför är det mest troligt att det är hon som har gett överdosen.

Men hallå. det fins andra personalgrupper på sjukhuset. Det finns sköterskor och undersköterskor som har lika mycket tillfälle och motiv som vem som helst. tycker det är lite taskigt att dra in läkaren inför rätta. Man har ju inte ens förhört den undersköterksan som var i tjänst.

Få tag på läkemedel kan man få hur lätt som helst om man jobbar på ett sådant ställe. det begöverman inte låsa ut ur ett medicinförråd. Om någon har till avsikt att få ihop en dödlig dos av dessa läkemedel såär det väldigt enkelt att samla ihop slattar som är kvar. sprutor med läkemedel som man har använt lite i, brukar ligga kvar ett tag om man behöver ge något igen. superenkelt att stoppa ner i fickan.

det är tragiskt i allafall att en liten flicka dog. så länge man inte vet motivet så kan man ju bara spekulera. Om det är gjort av medkänsla vet jag inte Jag vill bara belysa att det faktiskt är lätt för vilken personalgrupp som helst som arbetar på en sådan avdelning att skaffa dödliga mängder läkemedel.

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0