en märklig kväll

Igår kväll var jag på lokal, som min mormor brukade säga. Jag, som nästan aldrig går ut, var medbjuden till parken.

Där skulle Clabbe husera med Rakt över disc - 80-tal. Efter en skojjig förfest så knallade vi dit. var väl där lite tidigt (uppenbarligen) men jag har aldrig fattat varför man måste gå ut så jäkla sent. Är man småbarnsförälder så brukar man ju slockna redan vid 11. Och då skall man gå ut!! Bet ihop och körde mitt bästa dansstuk.

Sanslöst. I vilket fall. vad som var så fantastiskt med detta stället var att det drog alla typer av människor. Mycket intressant i studiesyfte. Jag fick se både det ena och det andra.

En liten grupp som stod (ja STOD) på dansgolvet var muskelknuttarna. Det var 4-5 st killar i tjugoårsåldern och de hade säkert deffat rejält på förfesten. Den ene stod som om han hade skitit på sig. ganska bredbent, lite lätt bakåtlutat, och med stirrande blick så sökte han av dansgolvet.
Mig fick han inget napp på.
Hans kompisar svävade runt honom som små planeter runt en supernova. Superläskig.

Damer i 55-årsåldern  som såg ut som om det var första gången utanför hemmets väggar. fullkomligt vilda superflirtande helgalna tanter som med hela sina kroppar släppte loss på alla gamla tabun. Superhärliga. förutom de som på allvar flirtade med muskelknippet. Självinsikt eller bara för mycket vin?

En dam som var iklädd svart och vitt och dansade likt en pingvin, vaggandes från sida till sida, hela kvällen. Intressant. national Geograpic borde varit där.

Små 20 åriga flickor som inte ens var födda eller påtänkta under 80-talet. De såg mycket vilsna och förvånade ut när vissa låtar spelades och alla som faktiskt var med på 80-talet fullkomligt släppte lös alla hämningar och körde discodans a la Lili och Susi. Inte en susning om storheten med svensk 80-tals disco.

Kul folk. Alltid roligt. fast så mycket 80-tal spelade han inte. Och Clabbe, tja är ju Clabbe. Pratglad, numera rätt sliten. Lever lite på gamla meriter.

Och sedan var det dags för bussen hem. Inte så roligt.

Idag: träningsvärk av Travoltadansen igår kväll.







Weeehooooo


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Anonym

Clabbe ja... måste va hundra år nu ;)



Jag hade varit skitskraj för biffarna....

Det ÄR länge sen man va ute...

Jisses...

Verkar varit en kul kväll ändå. :)))

Kram Gissan

2009-03-23 @ 20:35:28
>Jag som skrev: Gissan

Clabbe ja...måste vara hundra år nu... ;)



Jag hade varit skitskraj för biffarna...

Det ÄR länge sen jag var ute.

Jisses!



Du verkar haft en kul kväll i alla fall. :)))



Kram Gissan

2009-03-23 @ 20:37:08
URL: http://gissan.blogspot.com
>Jag som skrev: Gissan

Hahaha..trodde inte den tog min kommentar så jag skrev en (nästan) likadan...

Fasen va problem jag har med kommentarer och blogg o hela tjottafräset...



Ha en bra dag

Kram Gissan

2009-03-24 @ 18:06:54
URL: http://gissan.blogspot.com

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0