sista (andra) chansen

Japp, jag kör Melodifestival. Precis som vanligt. Och Hugo, 7 år sitter bisittare.

Duell 1.

Scotts.

Hugo tycker sångaren "ser snygg ut". Han ger låten fem poäng med en gång. Fast sedan ändrar han sig och vill ge den 20 poäng. själv har jag svårt med alla nödrim. fast viss, ösigt är det ju.

SDF
Hur är det med rösten egentligen? Håller hon? Har antibiotikan hjälpt? Hittils håller den och jag saknar fortfarande en riktigt stark refräng. Eller missar jag den?
Hugo sitter och väljer mellan tre och två poäng. Hugo tyckte det var lite löjligt att hon inte flög av sig själv. Den fick 2.5 poäng. En gyllene medelväg alltså.

Sara DF åkte till Globen.
Scott´s får åka på Norrlandsturné.

Duell 2.

Lili och Susi.
finska pinnarna är tillbaka i sin 80-tals pastisch. Hugo tycker att den ena systern är tjock. Hugo tycker att låten är bra och ösig. Gummi gummi gummi sjunger Hugo.
Själv minns jag bara Oh mama, och mår lite lätt illa. Hugo ger den en femma.

BWO.
Den här har växt lite under veckan tycker jag. Har blivit skön. Hugo ser ointresserad ut och koncentrerar sig på chipspåsen iställen. Däremot vill han ha en sån lampa som dansarna har.

Lili å Susi får åka till Globen, konstigt nog.
BWO drar till skogs.

Duell 3.

Amy Diamond.
Amy har en fruktansvärd utstyrsel. Passar inte alls. Sedan är hon FÖR pigg och perky om ni förstår. Jag misstänker LSD, eller annat uppåttjack.
hugo däremot gillar den, men det kan bero på att Amy är i hans ålder.

Starpilots
Ready for takeoff. Ripoff. Visst ösig och fart / fläkt. (låter som en reklambroschyr för SAS). En efter-/förfest låt. Hugo
ger den en femma, rätt av bara.

Till Globen åker piloterna.
Amy får åka tillbaka till klassrummet.

Duell 4.
'
Rigo and the Topaz....
Jag gillar den här. smakar Cuba Libre med en twist av 50tals Florida med en galen Jamaican.
Dessutom ser de så lyckliga ut.
Hugo har tappat lusten men lyssnar ändå. Hugo gillade den inte. han ger den en 1:a.

Caroline af Ugglas.
"men den är ju jättedålig" säger Hugo redan innan den börjat. "varför tog man med den"? Jag vet inte. Vet inte. Men jag undrar vad folk ser i låten. Jag tycker den är synnerligen irriterande. Eller om det är hon.  Eller om det är att den verkligen inte platsar i en stor internationell tävling. Vet inte.
Sedan undrar jag verkligen VEM som har gjort hennes koreografi. Ett halvlyft med höger ben var tredje takt. Ser inte klokt ut.

 Jag hoppas verkligen på Rigo. Men ändå gick det åt skogen.
Suck.

Nä, nu blir det ännu flera dueller på dueller. Sjunger de IGEN? Hur skall SDF röst hålla? Kommer piloterna kunna navigera rätt? Kommer någon göra slut på Ugglas elände? Kan inte nån ge systrarna en biljett till närmsta finlandsfärja?  Vem vet? Inte jag. jag tror jag gör som Hugo. Tappa gnistan och gå och lägga sig.

Adios. Signing off.



Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0