Typ final.

Äntligen finalen i Melodifestivalen.

Jag kommer mest sakna Petra Mede. Jag tycker att hon har varit perfekt!
Det känns som om det är ett ganska jämt startfält i år. Tja förutom Ugglan då. Jag tycker den verkligen INTE passar i festivalen.

Bisittare som vanligt Hugo 7 år och hans polare E.

Nu kommer Måns.
Den här låten har växt och växt, jag gillar den.  "den låter likadant som i radio, säger Hugo. Jodå. Han undrar sen vart Måns brudar tagit vägen. När de sedan kommer så tycker killarna att det är kul att de har samma kläder på sig, och baddräkt också!
Den är Bra, säger killarna.

Ugglan.
Hugo suckar högt. ÅÅÅ, säger E. "Jag hoppas att de har ändrat musiken lite, så den blivit bättre," tycker E. Jag är tveksam.
Killarna dömer ut kläderna och skorna var inte heller snygga.
Ett halvlyft med vänster ben ligger kvar i koreagrafin. Ser lite skitnödigt ut.
Killarna fnissar över att Uggla sjunger SKITER I DET.
E kan faktiskt texten och sjunger med.  Hugo tycker den är superdålig. E tycker att den är bra. Jag är faktiskt fortfarande tveksamt.

Agnes.
GuldAgnes. Den här lilla låten är disco och hålligång. Me lajk.  Hon glittrar, säger killarna. Hon har hår tjockt som en björn, säger Hugo. Min taktfot rycker. Jag vill dansa.
E kan den här texten också. Jag misstänker att de har Melodifestivalskivan hemma.
Jag tycker hon påminner om Diana Ross. Bättre idag än i delfinalen. Hon låter mer säker.
Hon får löööv av mig.

H.E.A.T.
Heavy Metal goes Schlager. "de är dåliga" säger E. de ser ut som Piraterna i Pippi på de 7 haven, säger killarna.  En rockig låt. Sedan kör killarna plötsligt en improviserad cover, med luftgitarr och allt. Jag misstänker att de tycker låten är rätt bra ändå, annars hade de ju inte ställt sig upp och rockat.
Själv är jag på åt konstigt sätt lite impad över att sångaren har en fin och klar röst, som jag faktiskt inte hade förväntat mig. Skumt va. Killarna ändrar sig genast och ger den högsta poäng.

Emilia.
Den här började ju så bra och sedan gick det så dåligt. fattar inte hur den kom till final. Killarna leker vildsvin på golvet medan låten passerar förbi. Jag kan känna att hennes överdrivna inandningar innan varje sjungen mening känns som ett tecken på extremt dålig kondis eller kanske nåt annat, vad vet jag? Är ingen scenexpert.

Alcazar.
Killarnas favvo. min favvo. En av dem.Ösigt, ösigt. killarna ger den högsta poäng och gillar den rosa micken. Sketa bra. Behöver inte säga mera.Nix.

Sarah DF.
killarna sitter fortfarande och är imponerade av trummisen i HEATs fingerfärdighet.
SDF låt går helt förbi dem. Själv tänker jag att jag saknar en riktigt fetrefräng som hade kunna explodera bort halva globen. men nu blir det inte så. Ju.

EMD.
tjejernas favvosar. Här skall det svängas med chapue och claque.de har dessutom bytt från svart till vitt som om det kommer hjälpa. Småkillarna tyckte inte om detta, utan hamnar istället i en kittelmatch på golvet. det verkade inte vara så intressant. Men jag tror inte att EMD vinner. jag tror att Måns slår dem i allafall.

Sofia B
Killarna har tapat alla koncepterna och ligger på golvet och skrattar hesa skratt. varför skall vi skicka en låt på grekiska? Kanske för att ingen ändå fattar svenska. Alla Balla tjafs. Nej tack.

Molly S
lilla Molly, 16 vårar, som gillar glass och soliga dagar. Tycker om att umgås med kompisarna på MSN, läsa Starlet och vara med i Småstjärnorna.
Trist låt. Det blir så fjantigt när en 16 åring sjunger om djup djup kärlek, Hm. Fast när man var 16 så var man ju så där kär som aldrig förr. Då tog ju livet verkligen slut om killen gjorde slut.

Malena Ernmann.
La Voix. opera goes Pop. kan gå hela vägen hem.Vem vet inte jag. Fast ME LAJK. Jäss, mi lajk mucho.

fast sedan fattar man inte vad internationella jury gör på scenen. Och VARFÖR han snubben från frankrike uppknäppt fluga?Han ser ju helt galen ut.
men men, det blir ju bara lite mera spännande liksom.
sedan kan man bara hoppas på de man gillar.

Nu kommer röstningsproceduren och det är ju bland de tristaste som finns. Däremot kanman titta på Pål och Pilman,
Tingeling tingeling.

jag återkommer  kanske efter the voting.






Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0